Gå til innhold

Kjipt legebesøk...


En til!

Anbefalte innlegg

Noen som har noen beroligende ord/tanker til meg? Fikk en mini-depresjon etter legebesøk i dag... Var hos en vikar for min nye fastlege (hadde gledet meg til å treffe min nye lege, og ble skuffet da det var en vikar...). Vikaren var utrolig uinspirert, hun sa at jeg "måtte jo være klar over at 50 % (HALLO?? Dette kan vel ikke stemme?) mister de første ukene", og jeg hadde ikke trengt å komme så tidlig (hvorfor sa ikke de det da jeg ringte og booket timen?). Hun ville ikke en gang undersøke meg. :-(

 

Har derfor bestemt meg for å ta en tidlig UL, like etter uke 8. Ringte Volvat og hørte, koster visst 900 kr, men det får så være. Begynner på 6. uke nå, teller dagene... En av mine dårligste egenskaper er at jeg er ekstremt utålmodig, og jeg blir ikke mindre utålmodig av dette...Sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig teit. Be om en annen lege neste gang... og fortell fastlegen din om hvordan du opplevde den første timen. Du har krav på å bli behandlet med respekt uansett! Dessuten tok vikarlegen feil - det er ikke 50%, men 15% av svangerskap som ender i abort. Les mer om det her http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/komplikasjoner_under_svangerskapet/spontan_abort_slik_ender_15_prosent_av_alle_svangerskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig useriøs lege du kom til. Det går ikke an å si noe sånt til en gravid, og det stemmer jo ikke heller.

Dessuten har du rett til å bli tatt på alvor, for det er sikkert en grunn til at du ønsket tidlig time.

Vet ikke hvor langt på vei du er, men det er over 90% sjanse for at det går bra når du er 5-8 uker, og etter man har sett hjertet slå er det vel 95%. Så du kan sikkert slappe av og glede deg så godt du kan.

Makan til lege...syns du burde klage, for det der burde tas opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var useriøst gjort av legen! enn å si at 50% ender i abort(er ikke sant en gang). Jeg mener som andre her si fra til fastlegen din, du gjør andre gravide kvinner enn sjanse til å oppleve det sdamme som du har gjort. Så da har du gjort en god gjerning også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal si fra, det lover jeg. Tusen takk for gode svar og fin støtte. Skjønner ikke hvordan legevikaren kan komme med feile statistikker, og nærmest kaste meg ut igjen av legekontoret. Gleder meg til å treffe min nye fastlege i mai. Og til UL om noen få uker. :-) Er utrolig takknemlig for denne siden, for å kunne dele gode og vonde opplevelser med jenter som er i samme situasjon som meg. Håper alt er bra med dere, ha en fin kveld! Stor klem fra Bergen79 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...