Gå til innhold

varmer dere middagsglass i mikroen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk streng beskjed av svigermor om at det måtte jeg ikke gjøre. hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg varmer i mikroen - har ikke hørt at det er fy fy...

Kan jo selvfølgelig varme i vannbad, men vente sååå lenge ?

Skrevet

mikroen her jah;)

Skrevet

Jeg varmer i vannbad, men man kan også bruke flaskevarmer dersom man har dette. Mikro kan gjøre så det kommer masse bassilusker i maten....dette gjelder jo faktisk oss også, men vi er vel mer vant til dem.

Skrevet

hvor i alle dager kommer disse basseluskene fra da?? Mener ikke å kritisere, bare lurer..!

Skrevet

Jeg varmer i mikro og tror at ungene bare har godt av litt bassilusker;-)

Skrevet

Varmer i mikroen vi, kan da ikke være noe farlig det?

Skrevet

Hvorfor i alle verden skulle det komme basslusker i maten i mikro, men ikke i vannbad....??? Den eneste grunnen jeg kan se for meg er at det er fare for overoppheting av maten- kanskje næringsstoffer forringes..? Men jeg bruker nå mikro, jeg...

Skrevet

Hehe, micro her! Er da viktig å røre godt rundt så ikke partier blir veldig varme :-) Basilusker....jaja

Skrevet

Når jenta mi kan drikke ukokt vann rett fra springen(iflg helsesøster og lege helt greit) så kan hun jammen får maten sin varma i mikro'n også! men ærlig talt, bakterier fordi du varmer maten i mikro?!?!?! Bakteriene kommer da ikke gjennom mikrobølgene vel(?) så da er jo maten like farlig uansett hvordan du varmer den, regner med at de færreste av oss koker disse glassene med barnemat, og dessuten er jo glassene hermetisk lukket når man kjøper dem, og de skal brukes med engang de er åpnet, så å si. Nekter å tro at noen farlige bakterier skal komme seg nedi der da.

Skrevet

Mikrobølgeovnen kan ikke trylle bassilusker eller skadelige mikroorganismer inn i maten. Man anbefaler det ikke pga ujevn varme, men det retter man opp ved å røre godt i den før man serverer...

Skrevet

Det blir på en måte ujevn varme i vannbad også! Har i hvertfall opplevd flere ganger at glasset er blitt så varmt at innholdet nederst i glasset kan bli farlig varmt, mens vi spiser på toppen. Forsto noen den? Altså må man røre ved vannbad også, har jeg funnet ut.

Ellers bruker jeg ikke microen vår i større grad og aldri til ungen. Er så super skeptisk for den strålingen. Sikker på jeg kan falle død om bare jeg skrur den på..... :D Litt overdrevet, men jeg bruker den i hvertfall ikke.

Skrevet

Jeg varmer middagsglassen i mikroen når jeg er hjemme, og bruker flaskevarmer når jeg er ute (f.eks: i bilen)

Skrevet

Det er ikke stråler i microen, bare så det er sagt.

Skrevet

vi varmer i mikro ja.. Svigermora mi sa det var fyfy å bruke mikro til baby/barnemat, men det sier hun fordi hun ikke vil at barna skal få "strålemat" hehe.. Ina tar vertfall ikke skade av mikro mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...