1+1=2+1+x Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Hei Jeg var til legen i går og han anbefalte at jeg tok jerntilskudd. Det er jo i grunn ikke noe rart med dette - bortsett fra at jeg ikke har tatt noe blodprøve siden februar... Er dette noe som blir anbefalt til alle gravide i tredje trimester? (er i uke 31 nå)
Gårdsspire Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 nei det er ikke normalt at en må ta det i 3. trim i og med at HBveridene stort sett synker litthos alle da uansett. men har du veeeeeldig lav HB er det nok lurt å fylle opp lagrene litt før fødselen. OBS. drikk masse apelsin juice og øk inntaket av c-vitaminer mens du tar jerntilskuddet. det øker effekten. og drikk mindre melk.
charles Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Det er stor uenighet i forhold til jerntilskudd eller ikke. Det er IKKE alle i 3.trimester som blir anbefalt jerntilskudd. Noen JM/leger går utifra utgangs ferritin( over eller under 60), andre anbefaler utifra aktuell Hb. Så lenge det ikke er tatt noen Hb-kontroll hos deg siden februar, kan du be om en ny før du evt. starter opp med noe som er omdiskutert. Dessuten kan jerntilskudd gi treg mage......
1+1=2+1+x Skrevet 18. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2007 ja synes dette var litt merkelig ja... skal til jordmor neste fredag - kanskej hun har et annet syn på saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå