Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Lillegull nærmer seg ti måneder, og jeg kunne veldig gjerne tenke meg å begynne på de p-pillene jeg brukte før jeg ble gravid. Har prøvd Cerazette, men etter tre måneder med konstante blødninger orka jeg ikke mer. Så nå har vi brukt kondom i snart et halvt år, men det er ikke akkurat noe vi har lyst til å bruke hvis jeg heller kan begynne på den "gamle" pilla igjen. Før brukte jeg Trinordiol. Har hørt at grunnen til at man ikke skal bruke "vanlig" p-pille mens man ammer er fordi det reduserer melkeproduksjonen. Men nå som minsten spiser fire faste måltid i døgnet, så er det vel ingen krise om melka gradvis forsvinner? Eller mister man melka momentant etter å ha begynt på p-pillen? Er det andre grunner til at man ikke skal bruke ordinære p-piller mens man ammer? Jeg vet ikke om det er relevant, men jeg har veldig mye melk fortsatt så jeg tror ikke det gjør noe om melkepoduksjonen reduseres litt...
rødhette* Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Nei, det kan du ikke gjøre. Legen min ville bare skrive ut resept på vanlige p-piller til meg hvis jeg var helt sikker på at jeg skulle kutte ut amminga for godt. Det er pga hormonene i p-pillene. Ellers må jeg også skuffe deg med å si at du kan ikke begynne på de "gamle" pillene dine uansett når du slutter å amme, for de selger ikke triordinol (eller trionetta) i Norge lenger...
meg & to små vampyrer Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Nei. Men hvor lenge har du lyst å amme da? Om det bare er til ungen er 12 mnd så er det jo kun 2 mnd igjen med kondom! Det kan man jo holde ut:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå