Gå til innhold

legging 5 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er viktigst: legging til fast klokkeslett eller at babyen sovner i senga uten å bli tatt opp igjen etter legging? Har fått til legging i sju-åttetida, men har ofte tatt han opp igjen for ekstra pupping. For å unngå det bør en vel legge ungen når han er trøtt? Det er han ikke på samme tidspunkt hver kveld. Vi har ikke faste sovetider på dagen. Er det en løsning? Men vanskelig å få til i praksis?

En annen ting: Han roer seg ikke med faren, kun med meg. Faren er kun måtelig spennede, og kun når jeg er i nærheten. Faren får ikke til å legge han. Vil dette komme seg av seg selv etter hvert? Vi har nok ikke vært så flinke til å la han være aleine med faren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La barnet styre selv, legg han når han er trett. Det er min mening:) Min erfaring er at om de får styre selv, så styrer de seg gjerne inn sli kat de lager et tidspunkt som blir likt hver kveld selv.

Skrevet

De fleste barn blir jo trøtte ikke alfor lang tid etter måltid. Jeg begynner med mat til snuppa kl 19, og tar stellet etterpå, så hun er i seng til kl 20. Innen den tid har hun gnidd seg i øynene mange ganger, og viser tegn på at hun er trøtt. Når hun er mett og god legger jeg henne i senga, og hun sovner av seg selv, og sover helt til morgenen. Selvfølgelig er det ikke alle babyer som sover natten igjennom uten mat da, så det funker jo ikke på alle. Nå skal det sies at hun får grøt + morsmelk på flaske på kvelden da(er 6 mnd). Men allerede ved 3,5 mnd fikk hun morsmelk/mme på flaske til kveldsmåltidet, slik at hun garantert ble mett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...