Silje *trebarnsmamma* Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Til dere som har hørt hjertelyden, fikk dere høre den hos lege eller jordmor?? Måtte dere spørre, eller fikk dere tilbud om det?? Og i hvilken uke?? Var hos legen min da jeg var 12+2 og hadde vel egnetlig håpet at han i det minste skulle gjøre et forsøk på å finne hjertelyden... Men så stressa som han var fikk jeg meg ikke en gang til å spørre... Litt opptatt av å få bekreftet at det faktisk lever et lite vidunder der inne :-)
alva** fødeklar Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Jeg var på andre svangerskapskontroll hos jordmor, for to dager siden, var da 16+3. Hun hørte rutinemessig etter hjertelyd og det var første livstegn fra knøttet for oss. Trenger vel ikke utdype for en fantastisk følelse det var =) Herlighet - det ER faktisk et liv inni magen min. For ikke å snakke om øynene til sambo som for første gang virkelig fikk delta på dette fantastiske. Har nok vært ganske uvirkelig for han så langt, men det blikket da vi hørte dunk dunk'ene, glemmer jeg aldri =)
Ranveig R Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 På første kontroll sa legen at eg måtte komme tilbake når eg var 13-14 veker på veg så han kunne høyre etter hjartelyden. Før eg kom så langt hadde eg ein blødning og ul, og terminen blei då flytta, så eg var tilbake hos legen då eg var 12+3. Han leita ei stund, men fann hjartelyden. Han sa eg var akkurat på grensa for å finne den. I forrige svangerskap lytta legen på babyen på alle kontrollane som var etter veke 12. Det er jo ikkje SÅ måtar dei har å sjekke om babyen har det bra... Har høyrd andre seie at legen aldri har leita etter hjartelyden, berre jordmor. Det er gjerne ulik praksis, men eg synest babyen burde lyttast på på alle kontrollane, i alle fall frå veke 15 og utover når det er lett å finne den.
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 18. april 2007 #4 Skrevet 18. april 2007 fikk høre det da jeg var i uke 14+1.. men jordmor advarte og sa at den lille kanskje ikke var kommet opp av bekkenet ennå.. slik at vi kanskje ikke fant den...
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 19. april 2007 #5 Skrevet 19. april 2007 Jeg fikk høre hjertelyd første gang når jeg var 11 uker, det er veldig flaks å høre det så tidlig. det kommer vel ann på hvordan ungen ligger osv! Jeg hørte den hos legen da:) Legen og jordmor jeg går til, lytter begge etter hjertelyd:) Men det kan sikkert være forskjell fra sted til sted, og lege til lege!
Raych Skrevet 19. april 2007 #6 Skrevet 19. april 2007 Fikk høre hjertelyden første gang hos lege som tok tidlig UL. Uke 12. Fikk også høre den hos JM i uke 14. Trengte ikke å spørre om å få høre den, de gjorde det på eget initiativ. Etter det har vi hørt den på hver kontroll:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå