Gå til innhold

Hvor mye ammeinnlegg (engangs) bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes bruker går over alle støvleskaft innimellom her... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte medela engangsinnlegg, da jeg ammet. Fordi jeg ikke kan fordra å sove med bh, brukte jeg bare på dagen. Ble litt lekkasje om natta, men ikke mer enn jeg kunne leve med. Brukte ett innlegg per pupp om dagen. De var helt fantastiske - hadde ingen lekkasjer med de. Da jeg sluttet å amme og skulle kutte ut melkeproduksjonen, gikk den først opp faktisk. Så da måtte jeg bruke innlegg om natta også. Skiftet innlegg når jeg la meg, og tok nytt igjen når jeg stod opp.

Skrevet

jeg bruker kunn natusan sine engangs fra rimi.bruker 1 pk i måneden og er super fonøyd med dem..

derimot dissa svin dyre ull inleggene jeg kjøpte har jeg ikke brukt engang! foretrekker di engangs...

Skrevet

Jeg bruker de fra Coop. Brukte masse på begynnelsen, før melkemengden stabiliserte seg. Nå er lillegutt over 7 mnd og har de siste månedene brukt et par om dagn og et par om natta. Det lekker ikke så mye mer, bare når jeg ammer (lekker fra motsatt bryst).

Kan desverre ikke sove uten engang, jeg, men det går vel greit:)

Skrevet

Jeg brukte ullinnlegg også når jeg var ute, for å forebygge brystbetennelse.

Skrevet

2-3 skift per dag her når jeg ammet.

Skrevet

Jeg bruker chicco sine og noen fra Danmark som heter Pigeon. De er kanongode begge merkene! Kjøpte en pakke fra Natusan en gang, men måtte bare le av hele "sjiden", de var ubrukelige!

Bruker ett par om dagen, ingen om natten. ( sover uten BH, dekker til motsatte bryst med en gulpebleie når jeg ammer)

Skrevet

Ååå, så heldige...!! Her bytter jeg minst ved hver amming, og en ekstra gang på natten (småen sover over). Bruker Avent sine, de er tykke og gode, trekker opp mye, og loer ikke.. Men om jeg glemmer å sjekke "ståa" til den på høyrepuppen når jeg ammer ved venstrepuppen, og omvendt, renner det over... :-s

Når stabiliserer melka seg da??

Bruker ull utenpå når jeg er ute, jeg...

Skrevet

Sist stabiliserte det seg ikke før det nærmet seg året :-( Nå er det stabilisert seg etter 4 uker, så det er ikke noen fasit på dette.

Avent er ti ganger bedre enn "skiten" fra Natusan, men Chicco er bedre enn Avent igjen. Bruker ull innerst jeg, og engangs utenpå, holder varmen bedre da.

Skrevet

klippte et bind i to, beste oppsuging. fyllte to-tre oppsamlere hver amming på motsatt bryst.....

Skrevet

mayaya: Hos meg var det mindre lekkasje etter en måneds tid og enda mindre etter enda en måned. Men fremdeles lekker det fra det brystet som ikke ammes på og om natta. Og har venninner som sluttet med ammeinnlegg etter to måneder også, men de var nok veldig heldige tror jeg:)

Skrevet

Hei Mayaya!

Jeg har en del ammeinnlegg til overs som du kan få av meg. Kan ta de med i dag. Jeg har ikke mer bruk for de.

Har også en håndpumpe fra Chicco, brystskjold og litt annet stæsj.

Dette kan du få kjøpe av meg for en billig penge hvis du ønsker. Så et innlegg fra deg tidligere der du skrev at du kom til å pumpe litt etterhvert slik at Magnus kan få flaske hvis du skulle bort eller noe.

Hilsen Laila

Skrevet

Jøsses, hadde jo vært supert! Pumpe har jeg da, men skjold vet j gikke hva er ... Heller ikke stæsh:-)

Hoho

Ser deg snart :-)

Skrevet

Jeg bruker chicco sine engangs. Litt dyre, men skifter kun morgen og kveld. De har et plastblegg på baksiden og lekker aldri igjennom. Så de er verdt de extra kronene å betale. Tror det går opp i opp og vel så det når jeg leser her at enkelte må skifte pr amming.

Skrevet

Mayaya: hvordan går det med deg? husker deg godt fra BIM! hehe når kom nurket ditt da? gutt eller jente?

klem

Skrevet

Husker deg også ja, kan det være noe med nicket? :-p

Magnus kom den 26. mars, så vi var hjemme før påske. :-)

Dere da, går det bra med deg og prinsessen?

Skrevet

hehehe:P gratulerer da! så kos!

joda alt bra med oss;) jeg og tulla skal på ferie i 6 uker! drar 2 mai til gran canria...det blir spennende og se hvordan det går på flyet:P hoffa!

Skrevet

Åååå, så deilig, da! Kos dere masse!!!

Her skal vi til USA i høst i 3mnd, mannen skal jobbe der og jeg og M skal være med :-D Men det er i midtvesten da, ca samme klima som her :-p

Skrevet

i begynelsen brukte jeg to dager på en pakke med 50 i. nå bruker jeg bare hvis jeg vet at det er lenge til hun skal ha pupp, hvis jeg skal være borte et par timer...

Gjest Bjørn si bitch otilie79;)
Skrevet

Bruker ikke ammeinnlegg lengre, selv om snuppa bare er to mnd. Lekker bare når jeg ammer, og da legger jeg en ammeklut (de små med rosa søm rundt) eller klemmer over vorta med tommelen. Eller så kjenner jeg når det er like før det begynner å lekke og da bare klemmer jeg over vortene så kommer det ingenting. M

Brukte Chicco sine og var kjempeførnøyd med de. Bytta som regel en gang om dagen, noen ganger litt oftere. Prøvde noen i en gul pakke som jeg kjøpte på småtroll, og de stinka surmelk.

Brukte natusan sine forrige gang, og syns de var så tykke, vistes gjennom klærne.

Skrevet

Jeg har akkurat funnet ut at jeg ikke trenger ammeinnlegg lengre! Har slutttet å lekke mellom måltidene. Det er deilig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...