Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er jeg 11 dager over tiden, og har prøvd det meste når det gjelder å sette igang fødselen. Har hatt kynnere i 1 ukes tid, men ingenting har skjedd. Trodde aldri jeg skulle gå lengre over tiden med nr 2 enn nr 1, men så feil kan man ta.

Skal på overtidskontroll på Ullevål fredag, noen som vet hva de gjør på en sånn kontroll?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Setter deg i gang forhåpentligvis? ;;))

Det jeg har hørt fra min jm er at de tar ul, sjekker hjerterytme på babyen og om du er moden.

Men det er kanskje andre som har opplevd det selv som kan forklare deg grundigere!

Lykke til :)

Skrevet

Da jeg var på overtidskontroll (ahus) begynte de med ctg i en halv time på babyens hjertelyd og så min.. Mens dette foregikk måtte jeg trykke på en knapp hver gang hun beveget på seg.

Etter den halv timen beli jeg sendt inn til legen for ul. Der sjekket hun blodgjennomstrømning i navlestrengen og om alt sto bra til med den lille. Etter det sjekket hun om jeg var moden og hadde åpning...

Det var det de gjorde med meg i alle fall da jeg var 12 dager over.. Satte ikke i gang meg for legen sa at jeg ikke kom tikl å gå over helga.. Var der på en fredag og fødte samme fredagen. Men så hadde jeg visst sterke rier da jeg var på denne kontrollen (de fortalte meg det, men jeg kjente ikke noe)..

Håper dette gjorde deg litt klokere. Ikke noe av det de gjorde var vondt i alle fall, men er vel litt individuelt det å..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...