Gå til innhold

Grøt som smaker godt


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi pleier å gi jenta vår på 13 måneder grøt ca. 2 ganger i døgnet. Ellers spiser hun brødskiver både i barnehagen og hjemme. Hun har vært veldig glad i den grønne pakken fra Nestlè som heter fullkorngrøt, men nå begynner hun å bli lei den tror jeg. Har prøvd å blande inn litt frutti for å sette litt mer smak på den, men det hjelper ikke så mye. Har dere tips om en annen type grøt, som har litt smak i seg og kanskje er litt mer å tygge på. Ikke bare en som hun svelger rett ned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillegutt liker veldig godt Nestle sin Musligrøt. Den er fra 1 år og litt større biter iallfall.

Skrevet

Nestlé og småfolk ( begge 12 mnd grøt) har bitte små kornflakes som barna kan tygge på.

Skrevet

Vi gir lillegutt Quaker Quick and Easy grøt innimellom og den liker han veldig godt. Det er havregrøt med enten rode bær eller eple og kanel. Den er jo for voksne også da, så der er det litt å tygge i:)

Den kommer i en pakke med 8 porsjonsposer. Står blant frokostblandingen i butikken.

Skrevet

Men den er det masse sukker i hvis jeg ikke tar feil. Da er det bedre å lage havregrøt selv fra bunnen av hvis en vil unngå det.

Skrevet

Vanlig havregrøt likte vår sønn sist vi kan ham grøt, men det er ikke kjangs å få i ham grøt her lengre...

Skrevet

Småfolk sin med elpe, pære og bringebær. Den er kjempegod. men jeg tror hun fort kan bli lei av grøt om hun får det 2 ganger om dagen.

Det er mye annet du kan gi som også er lettvindt.

Banan/avocadomos

Myke pærebiter

Yoghurt med havregryn.

Diverse middager

 

Skrevet

Jeg bytter på jeg. Gutten min får også grøt to ganger om dagen. På morningen får han den grønne Nestle grøten, mens på kvelden gir jeg ham den oransje Nestle grøten med corn flakes oppi. Så foreløpig er han ikke grøtlei, heldigvis for han vil ikke ha brød. Det er litt kjedelig syns jeg!

Skrevet

Nestlè Müsligrøt med pære og banan (tror jeg??) er en slager her. Jeg har også blandet den med fullkornsgrøten til å begynne med - men nå er vi på kun musli.

Skrevet

hvorfor gi barnet grøt når h*n er over 1 år? brødskive må da være et godt alternativ? lillemor nektet å spise babygrøt fra hun var ca 10 mnd, Havregryns grøt derimot kan jeg klare å få i henne innimellom enda, hun er 17 mnd

Skrevet

Jeg koker mye havregrynsgrøt og det går rett hjem her i gården. Den beste er vel når jeg tar noen aprikoser som jeg koker i kanskje 10 min så vannet tar fargen og smaken...blander dette i grøten etterpå (bare vannet, ikke aprikosene) og så har jeg i banan og litt rapsolje...

 

Ellers rasper jeg pære eller eple og har i...eller med litt kanel på. Rosiner eller annen tørket frukt kan du og blande i. Har også havrekli, hirse og andre kornsorter i for avveksling på smaken=)

Skrevet

Det er ikke et godt alternativ for alle, med brødskive, storebror og knerten , unger er ulike veit du!

 

Tuppa mi spiser brødskive til lunsj,men det er klin umulig å få i henne så mye at hun blir mett nok.. Derfor er det ikke lenge mellom lunsj og middag her,og vi må ha to grøtmåltider om dagen...

 

 

Synes det er så vanskelig med grøt om dagen , hun liker ikke grøten fra 1 år med de cornflakesbitene i ... Må komme meg på en butikk med større utvalg tror jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...