Gå til innhold

Nok et spørsmål om underliv........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til etterkontroll til jordmor i dag. Det er nå 5 uker siden jeg fødte. Sydde kun et sting og har ikke hatt noen problemer i forhold til det. Har grodd fint og har ikke noe vondt. MEN, alt er langtfra som normalt "der nede" av den grunn.... Livmor er sunket litt, og jeg føler at det "henger" litt der nede utenfor skjedeåpningen.....Jordmor sa at det ville hjelpe med knipeøvelser. Om det ikke skulle forsvinne innen et år kunne de gjøre et inngrep visstnok. Men ett år!!!! Det tyder vel på at det vil ta laaaang tid før ting har normalisert seg der nede... Huff! Er det flere som har det sånn. Evt har hatt det sånn og har blitt helt bra igjen??? Hvor lang tid tok det??... PS! Jeg er andregangsfødende. Hadde det ikke sånn sist!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff... jeg har akkurat samme problem som deg. Jeg sydde endel, men på etterkontroll var alt grodd helt normalt. Sliter nå med at det "henger" der nede... Det er 4,5 mnd siden fødselen. Holder på med disse knipeøvelsene, men det har ikke blitt bedre enda...Vi må vel gjerne bare vente og se...

Skrevet

Samme her!

Fikk helt hetta da jeg kjente hvordan det stod til der nede her om dagen. Kjennes ut som om hele livmora er på vei ut!

Var på kontroll på riksen og der sa gyn at dette var normalt. De er helt riktig at de ikke vurderer operativt inngrep engang før det har gått 1 år fordi det har normalisert seg hos de aller fleste innen det.

Jeg sydde masse og her er det i tillegg arrvev så det holder der.

Dette har skremt meg alvorlig når det gjelder vaginal fødsel ved neste barn.

Er forresten snart 6 mnd siden jeg fødte!

Skrevet

Takker for svar...... Greit å høre at det er flere som har det sånn da. At det ikke er bare meg :o) Men blir litt betenkt når jeg hører at det er flere måneder siden dere fødte, og at det fortsatt ikke er noen forandring.... Hmm.... Vi får vel bare slå oss til ro med at det er sånn da - og benytte tiden til å "knipe sammen" :o) Men kan jeg spørre om en ting..... Hva med sex-livet da?... Har ikke turt å prøve enda jeg......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...