Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har begynt å bli veldig tomt hos meg og Nikolai spiser fortsatt på natten. Hvordan gjør dere det med mme på natten? Står dere opp og koker vann osv. eller er det en bedre måte å gjøre det på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke han 6 mnd snart ? Da skal de jo ikke trenge nttmat lenger :)

Skrevet

Ha ha prøv å si det til han! Han spiser hver 4 time på natten nå,noen ganger går det 5 timer. Både jeg og hs er fornøyd med det, det er visst helt normalt. Før spiste han hver andre til hver tredje time, så det går rette veien i hvertfall!

Skrevet

Jeg gir ikke nattmat, men har et bra tips til deg. Kok vann, kjøl ned og ha på en flaske. Kok vann og ha på en termos. Sett frem dette, mme+ flasker ved sengen,så slipper du å stå opp, kan blande i sengen:)

Har du begynt å tilby smokken/vann på natt, om ikke avvenning, men bare for å drøye måltidene litt? Kanskje du kan ta gradvis avvenning, satse på lenger soveøkter først, så kutte ned et måltid osv.

Skrevet

hei:-)

ha en flaske ferdig stående i kjøleskapet, som du varmer i vannbad, forslag 1.

forslag 2. kokt vann på termos, fyll nattflaska opp halvveis m kaldt kokt vann, når d er mat tid, fyller du bare opp resten m varmt vann dermed klar til å ha på pulver.. som da er greit å ha ferdigdosert:-)

brukte forslag 1 te kevin, den var stort sett ferdig, når vi hadde skiftet bleie og kommet oss tilbake til soverommet:-)

Skrevet

Du kan jo foreksempel måle opp kokt vann til et måltid og ha på en flaske i køleskapet. Så måler du opp pulver og har det i en liten boks eller noe som du setter på benken. Så når han skal ha mat på natten så varmer du bare vannet i micron og tømmer pulvret oppi. Tar bare 1 minutt.

=)

Skrevet

Hvis han er 6 mnd, trenger du sannsynligvis ikke koke vannet.

I så fall, måler du bare opp x antall ml kaldt vann fra springen, varmer i microen og har i pulver.

Skrevet

Jeg har prøvd å gi han smokk/vann på natten, men han er virkelig sulten når han våkner. Jeg kaller det natt, fordi kl er halv fem/fem når han våkner, men hs sa i går at det ikke regnes som mat på natten. Hun sier at han sover natten nå selv om jeg ikke er helt enig!

Problemet er at når jeg gir han pupp i 5 tiden, så får han i seg så lite og våkner snart igjen. Jeg tror at hvis jeg hadde gitt han mme da så hadde han sovet lenger. Jeg var oppe med han kl halv seks i dag og det er for tidlig for meg!

Bra tips elendig mamma, skal prøve det.

Noen som vet hvor lenge mme kan stå i romtemperatur før det må kastes?

Skrevet

Tror det er max en time, står på pakken, orker ikke løpe ut på kjøkkenet;)

Skrevet

Takk for forslag dere! Skal prøve med mme i natt så får vi se om han holder seg i sengen litt lenger!

Skrevet

Jeg gir en flaske etter leggetid. Og da mixer jeg den ferdig og har den i sånn flaskevarmer som jeg har kjøpt. Jeg varmer den gjerne litt ekstra og da er den akkurat passe når mini våkner til sitt siste måltid. Da slipper jeg peset med å stå opp. Han får ikke mat mellom 00-06.

Skrevet

Haater husarbeid- kan flasken stå i flere timer da? Hvis jeg blander den ferdig før vi legger oss så kan jeg vel ikke gi den til han noen timer etterpå eller? Han drikker melk som er romtemperatur også.

Skrevet

Hei Kozy K :o)

Hvis du lager melka av litt avkjølt vann som er ganske varm så vil det ta en stund før den blir skikkelig avkjølt - som man da pleier å ta den i kjøleskapet. Men er den blitt akkurat for kald så tar det ikke lang tid i varmt vann før den er passe eller er den fortsatt for varm så har den i kaldt vann.

Jeg pleier å ha lage MME med godt varmt vann når jeg skal ut på tur og ha flaska i en hanske for da holder den seg varm lenge....

Lykke til :o)

Kom deg inn på tråden din så du får oppdatert deg :o)

Satser på treff i begynnelsen av mai og kanskje før det...

Skrevet

Mme som er ferdigblandet er bare holdbar 1 time i romtemperatur. I kjøleskap 1 døgn. Jeg ville ikke turt å hatt en ferdig flaske stående på nattbordet lenge iallfall :)

Hvis han drikker melk som er romtemperert er jo saken grei: da tar du bare en flaske med vann og en doseringsboks el.l. med pulver, setter det på nattbordet, og når han våkner, heller du i pulveret og mater. Kan vel ikke gjøres enklere enn det, da slipper du til og med å stå opp :)

Skrevet

Får vel fortsette litt her da. Ser at jeg ikke hadde skrevet "strengt tatt" ja. hehe.. Ser litt på tv og litt på dib. Går fort i svingene.

Når det gjelder "informasjonen" jeg bruker så er det mye erfaring, litt fag og mye sunn fornuft ;)

Mange begynner jo å avvende babyene når de er 6 mnd OG får grøt. Om du gidder å ta det nå så er jo det kanskje en idè. Men som jeg skrev i den andre tråden. Deilig for han å sove sammen med den deilige mammalukta:)

Skrevet

men melkepulveret blir ikke så bra utblanda med vannet om man blander det ut med litt for kadt vann - altså romtemperert.

Flaska blir småkornete av pulverrestene som ikke har blandet seg inn - se forskjell på ferdigblandet på boks og den du blander selv i romtemperert. Har prøvd sånn der du koker opp vann og avkjøler litt og så har i pulveret - blir aldri småkornete i flaska da.

Blir ikke blandingen litt feil da ?

Er ikke store greiene kanskje som ikke blir blandet så det er ikke noe krise......

Måååååtte bare komme med mine tanker ;op

Don't hate !

Skrevet

Det er det jeg også har lurt på Hebbie, at pulveret ikke løser seg opp hvis vannet er for kaldt så da må jeg vel ha det på termos ved sengen.

Skrevet

Jeg tar vann fra springen og varmer i mikroen og gjør den en anelse for varmt fordi når jeg har ristet flasken med pulveret så er den passe varm for Fredrik. Nå har han ikke noe imot varm melk - går lettere ned også.

Men hvis Nikolai våkner nesten på samme tid så kan du gjøre flaska klar så er den ferdig når han våkner.

Pass på at vannet ikke for varmt !! Hehehe....ble bare ost i flaske - kunne ikke fatte det før jeg skjønte at vannet var altfor varmt enda jeg blandet nykokt vann og kaldt vann ;op tok meg tre flasker før jeg skjønte det. Var stressa og måtte skynde meg....

Men det tar ikke lange stunden å fylle på vann på flaska og hive i mikroen og ha i pulveret - du blir uansett våken når du må mate...hehehe....

Så jeg trasker inn på kjøkkenet når han vil ha mat.

Men nå har han begynt å sove gjennom hele natta.

Eller du varmer vann og avkjøler til riktig temperatur og har over på termos - da holder den vel den samme temperaturen noen timer ?

Og har en aaaanelse varmere slik at pulveret blander seg - og så blir den akkurat passe når du er ferdig.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Tror du at du kunne gi ham mme før han sovna? Det er litt mer mettende enn mm, så kanskje han holder seg lengre uten mat da...det skjedde i alel fall med snulla. Evt. mme både før han sovner og på natta...bare for å se om det forandrer ting Så kan du pumpe deg for å holde oppe produksjonen.

Vi har ferdigblanda mme i kjøleskapet til snulla vokner om morra'n, og putter det i mikroen,- tar 30 sek å ordne mat på den måten.

Snulla har forresten maken lue til Nikolai!:P

Skrevet

Den luen er søt!

Han får faktisk mme eller av og til velling før jeg legger meg (han våkner i 12 tiden). Men han klarer ikke å holde seg lenger enn max 5 timer uten mat. '

Jeg har så respekt for dere som gir flaske!!! For et stress!

Skrevet

Det blir en vane...

Nå som vi kan ta vann rett fra springen og varme i micro, og slippe koke det, er det null stress :)

Skrevet

hehehe.....synes det er greit med flaske nå - er mye enklere når jeg ikke må koke flaskene og koke opp vann på forhånd og avkjøle.

Nå er det tapping rett i flaska og rett i mikroen - enkelt.

Jeg holdt på å klikke med amminga - han ville ha mat konstant !!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...