Gå til innhold

Hvor finne ufarlige lekematter til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om nettsider man kan sjekke? Matter uten sånne farlige stoffer som jeg ikke husker hva heter..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte på babyshop hvertfall, husker ikke hvor mye det kostet men.. 3-400 kr kanskje

Skrevet

Hørte de kostet over 1000 kr jeg, men om de er så billige så er det jo ikke noe å lure på. Men den du kjøpte var sånn uten de farlige stoffene ?

Skrevet

Ftalater heter det stoffet du tenker på. Lekebutikker har fått forbud om å selge leker som inneholder dette uansett til hvilken alder. Regner med at det samme gjelder for barneutstyrsbutikker.

Helt ærlig så tror jeg nok dette er blitt blåst opp noe sinnsykt!

Pass heller på at du får en matte som er laget i et materiale barnet ikke kan klore i stykker. Kjøpte en kvadratisk matte til 299,- på babyshop og Linea klorte løs biter med en gang! Synes det er skumlere enn at den kunne inneholdt et stoff som kanskje muligens kunne komme til å være farlig for henne.

Skrevet

Kjøpte puslematte på nille jeg... holder lenge for frøkna mi.. :)

Skrevet

kjøpte nordic treningsmatte på g-sport, 400 kr tror jeg det var ca. Den er ftalatfri.

Skrevet

Er det samme sak som om de skriver uten PVC og latex? Får da ikke håpe latex er så farlig, da frøkna har latex-smokker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...