Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Er så veldig kvalm om dagen. Er i uke 33. Trodde kvalmen hørte til 1. trimester jeg... Noen andre som har det sånn? Tips om hvorfor og om hvordan man kan dempe kvalmen?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Jeg har vært kvalm stort sett hele sv.skapet. Har ikke funnet ut hva som hjelper og ikke, så er rett og slett bare blitt vant til det. Er i uke 38 nå..
Mamma til 2 - endelig!!! Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Jeg ha vært fryktelig kvalm de første 3 månedene og har begynt litt nå igjen. Det finnes tusen kjerringråd, du må finne selv ut hva som kan hjelpe deg: isbiter, ingfær eller mandler er vel det vanligste. Jeg endte opp med slike akkupressur-armbånd. Nå holder det å legge seg litt ned siden jeg stortsett bare blir kvalm når jeg stresser.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 19. april 2007 #4 Skrevet 19. april 2007 jeg har vært kvalm stort sett hele svangerskapet, men for de som ikke har vært det og de blir kvalme igjen mot slutten er dette ofte fordi livmora nå tar stor plass og magesekken blir klemt og har dårlig plass. Ganske logisk egentlig at man blir kvalm da. Magen synker visst litt fra ca uke 36 så magesekken får litt bedre plass igjen. Prøv å spise ofte og lite, for spiser du like mye til middag som du har gjort tidligere så har nesten ikke magesekken plass til det. Ellers hjalp det på meg og kutte ut kaffe og juice (men det var også pga halsbrann). Og ikke bli kjempesulten, spis da heller en frukt e.l. Og så hjelper det for meg med sakte bevegelser når jeg skal bøye meg, reise meg opp etc. + å ligge på siden i sofaen og senga med en pute på sida som støtter magen litt. Og å stresse mindre hjalp også (ikke bestandig like lett hvis du er i jobb eller har barn fra før men..) Prøv deg frem, hjelper f.eks. et glass med Pepsi Max så hvorfor ikke ta et glass så lenge det ikke blir for mye, tenker jeg... God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå