Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Jeg er nok litt dum, men hvem får det? og hvem får det ikke??
Dragemor Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Om man ikke har tjent opp til 1G i løpet av 6 av de 10 siste månedene før permisjon får du engangsstønad. Om du har tjent 1G eller mer vil du få foreldrepenger regnet ut ifra hva du har tjent 6 av de 10 siste månedene. Om du har fast jobb vil du få foreldrepenger ut fra dette - men det vet jeg ikke hvordan fungerer, om man får vanlig lønn... Sånn har i alle fall jeg forstått det
spindel med spire :) Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Hei, jeg har tjent såvidt at jeg kommer over engangsstønaden. Det jeg lurer på: kan jeg velge å få engangsstønad i stedet for fødselspenger? Blir jo bare billigere for dem uansett.. For hvis jeg får fødselspenger, har jeg ikke lov til å jobbe, men det kan man dersom man får engangsstønad, og jeg har faktisk lyst til å jobbe litt! Har bare 20% stilling (er student i tillegg) så det er jo bare en kveld i uka, kan tenke meg at det kan bli litt godt med litt "fri" en kveld i uka pluss at da får barnefaren litt aleneid også Høres dette høl i huet ut, eller litt smart ut..? hehe..
liin Skrevet 18. april 2007 #4 Skrevet 18. april 2007 Høres litt smart ut, men i noen tilfeller vil ikke engangsstønad komme opp i så mye penger som det en får utbetalt over et år, med fødselspenger. Og dessuten, tiden går fort med et lite barn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå