Gå til innhold

Hvem får engangsstønad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nok litt dum, men hvem får det? og hvem får det ikke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man ikke har tjent opp til 1G i løpet av 6 av de 10 siste månedene før permisjon får du engangsstønad. Om du har tjent 1G eller mer vil du få foreldrepenger regnet ut ifra hva du har tjent 6 av de 10 siste månedene. Om du har fast jobb vil du få foreldrepenger ut fra dette - men det vet jeg ikke hvordan fungerer, om man får vanlig lønn...

Sånn har i alle fall jeg forstått det :)

Skrevet

Hei, jeg har tjent såvidt at jeg kommer over engangsstønaden. Det jeg lurer på: kan jeg velge å få engangsstønad i stedet for fødselspenger? Blir jo bare billigere for dem uansett..

For hvis jeg får fødselspenger, har jeg ikke lov til å jobbe, men det kan man dersom man får engangsstønad, og jeg har faktisk lyst til å jobbe litt! Har bare 20% stilling (er student i tillegg) så det er jo bare en kveld i uka, kan tenke meg at det kan bli litt godt med litt "fri" en kveld i uka pluss at da får barnefaren litt aleneid også :)

Høres dette høl i huet ut, eller litt smart ut..? hehe..

Skrevet

Høres litt smart ut, men i noen tilfeller vil ikke engangsstønad komme opp i så mye penger som det en får utbetalt over et år, med fødselspenger. Og dessuten, tiden går fort med et lite barn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...