Faylinn Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Hver gang lillegutt har fått mat går det 15-30 minutter med sutring og delvis skriking før han roer seg. Det er masse trykking, raping og prumping som må ut og som tydeligvis plager han veldig. Er det tarmsystemet som må gå seg til? Har noen erfaring med at dette blir bedre? Jeg syns jo fryktelig synd på han, i tillegg til at vi gjerne skulle hatt den tiden til enten kos eller søvn... Han skriker ellers ganske lite egentlig nå som han får nok mat (hadde for lite de første dagene). Vi tar han opp eller bytter stilling når han skriker ellers, og det hjelper som oftest heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Kan det være noe du spiser han reagerer på? Viss ikke så kan det jo og være fordøyelsen som må "gå seg til"..
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Får han rapet godt.???? Ellers må du tenke på hva du spiser, kaffe, brus, sjokolade, nøtter, sterkt krydder, løk osv osv, kan gi han vondt i magen.
Jerry 82 Skrevet 18. april 2007 #4 Skrevet 18. april 2007 Høres ut som luftplager, veldig ofte plages barn med dette de første 3 mnd pga umodent tarmsystem. Det går an å kjøpe minifom dråper reseptfritt på apoteket, de gis før hvert måltid og hjelper til å løse opp luften så den ikke blir så vanskelig å få opp og ut. Hvis han gråter mye kan du koke opp 1 dl vann, avkjøle og blande nedi 1 strøken ss sukker. Dette virker smertestillende og hjelper med å løse opp luft. Gi 2,5-5 ml, gjerne med plastikk sprøyte, blir mindre rot også da. Lykke til, og håper det hjelper litt, ikke kjekt når de små har det vondt!
Faylinn Skrevet 19. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2007 Ja, han raper som regel ganske raskt, men det er tydeligvis ikke nok. Hender han vrir på seg mens han ammer også.. Jeg spiser veldig basic nettopp pga dette, men en kopp te om morningen og litt sjokolade en gang på dagen blir det gjerne. Trodde ikke det skulle ha innvirkning? Merker ikke noe forskjell ettersom hva jeg har spist. Jeg har dessuten gitt mme som tillegg eller eneste mat til noen måltider (trappet ned) og da er reaksjonen det samme. Ingen andre med erfaring som dette og at det gikk over...?
Brufutt Skrevet 19. april 2007 #6 Skrevet 19. april 2007 Hør etter med helsesøster, kanskje han har kolikksmerter? Det hadde tassen vår, vi gikk til kiropraktor, og det hjalp mye. Prøv også å legge han på ryggen, legg hælene mot rumpa og press ned mot magen, da kommer lufta ut! Hjalp litt for oss iallefall
Meg og bøllegutta!! Skrevet 19. april 2007 #8 Skrevet 19. april 2007 Rap han et par ganger i løpet av måltidet også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå