Gå til innhold

Hva kan vi ikke spise etter fødsel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er forskjellig det ikke er ambefalt og spise etter fødsel. Men hva?

Jorbær (alergi)

Sitrusfrukt (alergi)

Kål (luft)

Hva med og fortsette listen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bamse Mums

Coca Cola

Solo Light

First Price Loff

Gildes wienerpølser

Bèrnaise

Kalkun Pållegg fra Gilde

Bringebær

Kongen av Danmark (drops)

Det var det jeg kom på i farten

Skrevet

Jeg mener man bør prøve seg frem. Det er ikke alle som reagerer på dette. en dag kan man f.eks spise litt jordbær, og hvis bebisen får vondt i magen da, vet man at det er pga jordbær. Neste dag kan man prøve noe annet igjen.

Litt kjedelig å gå et helt år (eller så lang tid som man skal amme) uten å spise det man har lyst på når man kanskje kunne spist det alikevel:)

Skrevet

Hallo... jeg spiste alt med mine to og ingen av de har reagert på noe.. tror du bare må prøve deg fram...

Jeg er spent på 3mann nå om han tåler alt...

Skrevet

Du må bare prøve deg frem. Mange babyer som ikke reagerer på noe av dette, så det er bare å prøve. Tuppa mi tålte alt hun, så jeg spiste det jeg ville jeg

Skrevet

løk

anis (som f.eks.lakris)

kaffe pga koffein

nøtter og skalldyr pga allergi

og ellers ting som du får luft i magen av

Skrevet

og drikke med kullsyre, som brus og farris

Skrevet

Jeg spiste det jeg hadde lyst på etter forige fødsel uten at jenta mi reagerte på noe. Jeg derimot endte opp med 10 kilo ekstra på rekordtid... :-/

Skrevet

Unnskyld at jeg spør, men dette var fleip, ikke sant??

Jeg sikter til listen som "anonym" har skrevet opp...

Hvis det ikke var fleip, tror jeg du har blitt lurt....

:-)))

Skrevet

Trodde anis gikk an fordi det hjalp mot luft hos baby???

Skrevet

Spis det du vil...

Er det rart om det er mye allergi i dag... skal jo liksom skåne barne mot alt. dette synes jeg blir alt for dumt.

Skrevet

Jeg har spist akkurat det jeg ville med alle mine tre.. Har gått så bra så.. Det beste er nok å prøve seg fram.. :)

Skrevet

http://matportalen.no/Emner/ammende

Her står det litt om dette. Ellers så er det mange kjerringråd ang matvarer som kan gi barnet vondt i magen o.l

Tror det er lurt å prøve seg fram. Jeg har i alle fall ikke tenkt til å gå en hel sommer uten reker og jordbær. Får heller droppe det hvis det går dårlig. .-)

Skrevet

I utgangspunktet kan du spise alt det du vil. Det med å unngå kullsyre er visst bare sprøyt etter hva jeg har forstått! :o) Meeeen noen barn er mer ømfintlige enn andre, så får du et kolikk barn er det jo bare å prøve å kutte ut en og en ting for å se hva som hjelper! Noen reagerer på melkeprodukter feks. Lillegutt tålte det meste, men jeg var måteholden med erter, kålprodukter og løk. Jordbær, nøtter og skalldyr er det bare å spise! Har man veldig mye matallergi i familien er det likevel lurt å være forsiktig!

Før i tiden var det mye man trodde ammende skulle unngå, men forskning har vist at det meste ikke stemmer. :o)

(Det finnes sef alltid unntak, men ikke ta sorgene på forskudd!)

Skrevet

Min første reagerte ikke på noe som jeg vet. Var forsiktig med kål, erter og sterkt krydret mat. Dette er nok veldig individuelt!

Skrevet

Det er ikke rart folk får rare ting for seg,når det kommer opp en liste over ting som en liksom ikke kan spise.....

Er jo helt individuellt det jo.

Min første reagerte ikke på noe,og jeg spiste alt jeg ville.

Dermed prøver jeg meg fram med neste,og ser det litt an.,

Har mer tro på at om en overdriver med f.eks cola,ja så reagerer ungen.Men det betyr jo ikke at en ikke kan drikke brus for det om.

Hysteri kaller jeg det,og irriterer meg over at det blir sånn der skremsel om mat... Kan jo ikke slutte å spise for selv om vi har født..

Skrevet

Her er forresten en artikkel på baby.no

som handler om mat og amming

http://www.baby.no/helse/amming/matdrikke/

skrevet av prof. dr. Babill Stray-Pedersen, spesialist i kvinnesykdommer og fødselslære, Rikshospitalet

Skrevet

jeg spiste også alt det jeg ville ha....trodde at man var gått bort fra at vi ikke kunne spise ting pga allergi... jeg har nå både spist jordbær og reker...

min jente reagerte ingen ting... så denne gangen har jeg også tenkt å spise helt vanlig.. men selvsagt hvis denne ungen får mye vondt så må jeg jo bare prøve meg fram hva han reagere på og prøve å holde meg borte fra det.

men det er jo noen som nesten ikke kan spise noen ting pga babyen reagaer mye, mens andre kan spise det de vil...

Skrevet

Når det gjelder luft i magen, så kan en enkelt bare tenke på hva en selv reagerer på.

Skrevet

Vær litt obs på melk og melkeprodukter. Allerede på sykehuset var jenta mi dårlig i magen og bæsjet hele tiden, og i ukene som fulgte var det mye skriking og tendenser til kolikk. Ingen hadde nevnt for meg at en del unger reagerer på kumelk, men da jeg prøvde å kutte det ut etter å ha lest litt om mulig allergisk reaksjon var det som å få en ny unge - akutt bedring! Jeg holdt meg unna en periode og introduserte det forsiktig igjen litt etter hvert. De har jo tom grøt som fast middag på lørdager på barselavdelingen, og jeg synes i ettertid det er rart at barnepleierne ikke gjør oppmerksom på at melkeallergi forekommer hos en del!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...