Gå til innhold

Da kom endelig prinsen min........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynte på lørdagen 14/4 med at slimproppen gikk sånn ca i 12 tiden på formiddagen. Jeg hadde holdt på med maserier i flere uker og sterke mens smerter, så jeg var usikker på om fødselen endelig var i gang eller ikke. Han hadde lurt meg så mange ganger allerede, så jeg ringte ikke føden før i 20-21 tida på kvelden, etter å ha holdt på med rier siden ca kl ett. Ventet igrunnen at riene skulle stoppe opp denne gangen også.

Ca kl ti reiste vi inn til sykehuset, det var ca 10 min mellom riene, og de var en del vondere enn de pleide å være, så jeg var vel igrunnen ikke i tvil lenger at nå var det endelig igang. JIPPI!!! Vi var framme på sykehuset litt over 23, da var det fremdeles 10 min mellom riene. Når vi kom inn på undersøkelse rommet så hadde jeg bare svake rier igjen. Jeg ble undersøkt og hadde bare 3-4 cm åpning. Hvis vi hadde bodd nærmere så hadde vi fått beskjed om å gå hjem. Vi fant ut at vi skulle gå ned i byen litt å kjøpe oss en kebab, for så å komme tilbake for ny sjekk.

Vi kom tilbake litt over midnatt og i løpet at den timen hadde jeg iallefall 10-12 rier. Så det hjalp med den gåturen!

Jeg har født 3 ganger før, og alle de gangene har jeg hatt epidural. Det har jeg vært kjempe fornøyd med, men av en eller annen grunn hadde jeg funnet ut at denne gangen skulle jeg prøve uten og se det litt ann.

Kl halv to kom JM inn for å sjekke åpning, og da var det blitt 4-5 cm og hodet var kommet litt lenger ned i bekkenet. Jeg hadde rimelig vonde rier både i rygg og mage. Kvart på to fikk jeg akupunktur, og det tok vekk smerten i ryggen, men den i magen ble verre. Jeg sto i prekestol og gynget fram og tilbake mens riene holdt på. og prøvde og konsentrere meg om pustingen. Nå begynte riene og bli rimelig intense...

Når kl var halv tre sa jeg til mannen min at hvis han ikke er kommet ut til kl 4 så SKAL jeg ha epidural, samme hva JM sier. Kvart på 3 så tok JM vannet og jeg hadde ca 7 cm åpning. Så var det bare opp å stå igjen, og prøve å puste så godt som mulig. Nå var det vondt!!!

Mannen min har blod skrekk, osv, så han er aldri med på pressriene. Det har jeg syntes har vært helt greit, da jeg har nok å tenke på og ikke kan bruke energi på å bekymre meg over han. Så når kl var litt over tre så sendte jeg han ut, da jeg begynte å kjenne trykke trang. Jeg sto fremdeles med prekestol, og JM skulle sjekke åpning. Og her var det visst bare å trykke ved neste ri. Da den ria kom holdt jeg nesten på å klatre over hele prekestolen for det var så vondt.....JM ropte på meg at jeg måtte prøve å bøye beina og ha de mer fra hverandre. Jeg prøvde så godt jeg kunne og plops så var han ute. På ei ri!!! Det tok litt tid før jeg faktisk snudde meg for å se på han, for jeg var så satt ut av ria. Kl 0309 ble han født. Han veide 3800 gr og var 53 cm lang. Og helt nydelig..........

Igår kom vi hjem. Nå nyter jeg hverdagen med babyen og de tre brødrene hans. Jeg har fått foreldrene mine på besøk for å hjelpe meg. Veldig greit å ha noen som kan hente og levere søskene i barnehagen osv.

Dette er vårt siste barn, så dette ble siste gang jeg er kommer til å bruke BIM aktivt.

Tusen takk for all støtte og fine ord jeg har fått fra dere andre brukere.

Lykke til med deres fødsler. Håper dere får en flott opplevelese.

lykkelige hilsninger fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GRATULERER!!! Ååå.. fikk en liten tåre i øye jeg nå.. syntes det er så fint å høre fødselshistorier.. gleder meg som en liten unge nå til å møte vår lillegutt..:)

Lykke til videre på livetsvei å kos deg masse masse med den nyfødte:)

Skrevet

Gratulerer så masse med prins nr 4. :) kos dere masse!! :)))

Skrevet

gratulerer så mye.

Skrevet

Gratulerer så mye med prinsen.

Lykke til videre :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...