Gå til innhold

protein i urinen.. Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Legeassistenten fant ut at jeg hadde litt protein i urinen i dag... Hadde allerede vært inne hos legen, så fikk ikke spurt om det betød noe spesielt. Vet jo at man helst ikke skal ha noe protein der... Men det var visst veldig lite, da. Og siden blodtrykket mitt var helt fint, var det ikke noe farlig, visst. Men det sier meg likevel ingenting! Er det noe jeg bør gjøre for å unngå prot. , for eksempel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

protein i urin er eggevite i urin, ingenting man kan gjøre for å forebygge. Slappe av må være det eneste men det er for blodtrykket det. Tror ikke at du skal være bekymret. spor av eggevite har jeg også hatt mange ganger, så lenge blodtrykket er ok og du ikke har ekstrem vannansamling i kroppen skal du bare take it easy

Skrevet

Det kan være tegn til urinveisinnfeksjon el sopp.. hvis du ikke har ui pleier en canstenkur å funke.. men tror ikke det MÅ være noe.. men greit å få et ordentlig svar på det.. utelukker svangerskapsforgiftning siden blodtrykket ditt var helt fint...

men du kan jo høre med jm el lege da.. kanskje du akn finne litt ut av det på nett.. lommelegen.no el noe?

Lykke til:)

Skrevet

Protein i urinen kan være tegn på at prøven har vært litt forurenset. Det vil si at det har kommet litt smuss i prøveglasset når du tisset eller at urinen ikke er bra fra før. Regner med at du evt. skal levere ny prøve i morgen eller noe lignende. Protein skal det helst ikke være i urinen, det kan være begynnende tegn på sv.sk.forgiftning, men er du usikker, så bare lever inn ny prøve i morgen og den er sikkert fin.

Skrevet

Jeg har vært på legekontoret i dag pga det samme.. Har bittelitt utsalg på protein, men har fint blodtrykk og ingen hevelser/ødemer.

Legen min har ferie og siden jeg var litt usikker ringte jeg føden, og der sa de at det var helt normalt. Pga utflod slår ofte det ut som protein. (eggehviter)

Men du bør stikke innom legekontoret med urinprøve snart igjen bare fo og sjekke, tilfelle det skulle utvikle seg til noe!

Jeg skal hvertfall levere urinprøve og måle blodtrykk igjen på fredag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...