Gå til innhold

svangerskapskløe med forhøyete leververdier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg fikk nettopp telefon fra legen min om at leververdiene mine og galleverdiene mine var noe forhøyet. Jeg har de siste ukene væt plaget med kløe i huden.

Fastlegen min har konferert med lege på Haukeland og jeg har fått time der på fredag. Noen som har vært borti det samme?

Jeg ble ikke akkurat beroliget av å lese om dette på nettet.

Jeg er i uke 31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også kløe og forhøyede verdier. Går til kontroll på sykehuset hver 14. dag, får ctg, ultralyd og nye blodprøver. Dersom verdiene er for høye pleier de å sette i gang fødselen, fikk jeg høre. Tror ikke du trenger å være bekymret nå som det er under oppsikt! :)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Tror jeg skal slutte å lese på nettet og heller slappe av.

Fikk jo time på sykehuset på fredag og de sa at jeg måtte ringe hvis jeg ble verre.

Jeg kommer vel til å gå å kjenne etter liv hele tiden nå og innbille meg rare ting!

Takker igjen for svar!!

Skrevet

Hei! Kan jeg spørre dere hvor mye dere klør? Jeg lurer på om jeg burde tatt en blodprøve for sikkerhets skyld, men skal i utgangspunktet ikke til legen før om noen uker. Tror det er lurt å ikke lese for mye på nettet, ja. Når man blir fulgt opp slik du blir nå, er man i de beste hender. Lykke til!

Skrevet

Jeg også gjorde meg selv helt koko ved å lese alt jeg kom over. Måtte bare slutte med det. Nå skal du inn til kontroll, og du skal se alt her helt i orden :) Så lenge verdiene er forhøyede kommer de til å fortsette å kontrollere, så bare slapp av og nyt graviditeten :)

Lykke til :)

Skrevet

Med meg går det i bølger og varierer litt. Noen dagen nesten helt uten, andre dager går jeg nesten på veggene! Det skal vist være større risiko for forhøyede verdier dersom du klør mye under beina og inni hendene. Dersom du er usikker er det bare å ta en blodprøve. Best å være på den sikre side!

Skrevet

Jeg klør veldig forskjellig fra dag til dag. Mest på armene og inni hendene om dagen og så nederst på beina om natten. Jeg sammenligner det litt med soleksem, for jo mer jeg klør jo verre blir det. Så det beste er kanskje å la være å klø, men det er jammen lettere sagt enn gjort!

Har også vært litt plaget av kvalme og svimmelhet noe som kan komme av de forhøyete prøvene.

Hvis du er usikker synes jeg du burde ta en blodprøve, det er bedre å gå en gang for mye til legen enn en gang for lite, synes ihvertfall jeg.

Så får de heller se på meg som en småhysterisk mor

Skrevet

Hei! Berre lurer på om de klør så de ikkje får sove? At det er sånn at ein ikkje greier å gjere anna? At ein nesten vert sprø? Eller kan ein klø berre litt for å ha for høge verdiar? Korleis artar det seg eigentleg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...