Stella P Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Håper noen har en oppskrift på scones som vil dele med meg, helt vanlig scones, uten fyll.
Trisse Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 8-9 dl hvetemel (bytt ut hvetemelet med sammalt hvete eller ta halvparten hveteml og halvparten sammalt hvete grov.) 1/2 ts salt 1 ts sukker 4 ts bakepulver 50 g margarin eller smør 4 dl søt eller sur melk Bland alt det tørre i en bolle. Smelt smør, tilsett melken. (lunka) Bland væsken og det tørre. Ikke arbeid deigen for mye. Del deigen i fire. Klapp hvrt emne til en rund kake. Prikk dem med gaffel. Stek sconesen midt i ovnen i ca. 12 min. ved 250 grader.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 8 dl hvetemel 1 ts salt 3 ts bakepulver -blandes i en bolle 100 g smør i terninger 4 dl melk 1 dl friske urter: basilikum, oregano, persille kna deigen godt sammen og del i 4 deler. Hev litt. Klapp dem runde på bakepapiret og skjær et kryss i dem, men ikke helt gjennom. Prikk dem lett med en gaffel og etterhev litt. Stek midt i ovnen på 250ºC i 12-15 min. Avkjøl og del i 4 biter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå