Gå til innhold

svimmel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 26+3 på vei, og har i perioder vært svimmel. Lege har ikke funnet noen grunn til svimmelheten (ok blodtrykk, normal blodprosent), og jeg lever sunt (spiser regelmessig, sover nok, stresser ikke, er ikke nervøs eller redd ++). Det har de siste ukene blitt verre, og denne uka har jeg vært plaget hver dag. Det gynger som på en båt i perioder og jeg føler meg "utilpass" nesten hele dagen (småsvimmel, må være forsiktig med å snu og riste på hodet, reise meg opp, bøye meg ned ++). Jeg kan få svimmelheten stående eller sittende, må ofte legge meg ned for å få det til å "stoppe". Gjør meg i tillegg veldig sliten.

Noen som kan hjelpe med enten liknende erfaringer, noe kunnskap eller bare noen tips til å klare å "gjøre ting"? Jeg er sykemeldt fra deltidsjobb pga BL, men har studier. Har begynt å slite med å komme meg på forelesninger, konsentrere meg o.l.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff - kan desverre ikke komme med noen gode råd....for jeg har det på samme måten selv og både bt og blodprosent er ok...men hjelper deg å dytte denne litt opp jeg...

Skrevet

samme med meg....alt fint på bt og blodprosent her å...rart!

ingen gode råd å kmme ed jeg heller..

Skrevet

Er dere to over sykemeldt pga svimmelheten? Hvordan påvirker det dere til daglig?

HI

Skrevet

Ikke sm pga svimmelhet...men er sm 60% pga bl - så jeg har korte dager. Er plagsomt med svimlebyene - men det er ikke det som plager meg mest for tiden;o/ Går litt opp og ned syns jeg, hvor ille det er. Noen dager merker jeg ingenting, mens andre er helt pyton - og da kommer som regel kvalmen også...:o(

Skrevet

Det er nok det samme som jeg har da. jeg har litt lavt blodtrykk jeg da, men regner med at det også kan skje med normalt blodtrykk.

Det er blodtrykksfall, at blodtrykket faller hurtig, - og da blir man svimmel og ekkel. Jeg får det spesielt når jeg står/sitter lenge f.eks i kø på butikker o.l.

Det eneste som hjelper er å sette/legge seg ned og drikke vann. Har alltid med en flaske vann, etter anberfaling fra jordmor,- og det hjelper.

Jeg skal ha eksamener i mai, og har fått eget rom p.g.a. dette, så det er ikke bare-bare.

Men farlig er det ikke : ) (heller for lavt enn for høyt blodtrykk, for å si det sånn..)

Skrevet

sliter med det samme,fikk også en annen forklaring fra legen min at enkelte gravide kan balanse nerven reagere tregere slik at når man bøyer seg eller er litt aktive så reagerer ikke balansenerven så fort som før.Men jeg sliter også med lavt blodtrykk samtidig tror det er det som er årsaken til min svimmelhet.Og det er nå i svangerskapet i uke20-26 begynner man med at blodtrykket blir lavere også.

lykke til videre

Skrevet

jeg er sjukmeldt 50 % pga svimmelhet,kvalme og tretthet...

syns svimmelheten er skummel,var plaget med å svime lett av når jeg var lita,med lege/tanlege ol....men nå har jeg jo en liten en i magen så er ikke så gira på å flategulvet da nei...bedre å roe litt ned

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...