mai-bebbis ble apriljente Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 ..hvordan vet man egentlig at den har gått? Hvordan ser den ut?mengde... farge..? Kan ikke huske den fra forrige gang i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Det er ikke sikkert den går før du er i fødsel, og det er ikke sikkert du registrerer at den går tidligere. Den er hvitblank, veldig seig, gjerne med blodspor. Det har ikke så mye betydning om den går tidlig eller ei, behøver ikke si noe for hvor nært forestående fødselen er, og du kan fortsette som før ift bading etc. Går den tidlig, kan det også godt hende at det dannes en ny.
_Mita_<3 Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Ikke alle den går på.. den kan også komme litt og litt.. to av venninnene mine kom den hel på.. å det merker man.. Men den har faktisk ingenting å si sier JM mi om den går el ikke.. hm.. veit ikke hvorfor men.. Veit ikke selv hvordan den ser ut el noe.. el om den har noe farge..hm.. *dytte* kanskje andre som veit?
_Mita_<3 Skrevet 18. april 2007 #4 Skrevet 18. april 2007 Så ikke det anonym skreiv.. men da veit jeg det:) Men jeg trodde egentlig at man ikke kunne bade osv om den gikk.. hørt det el lest det før.. hm..
mai-bebbis ble apriljente Skrevet 18. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2007 Jeg tok en tur innom babyverden.no og gjorde et søk der; fra q/a sidene der fant jeg følgende (Monica er jordmor som svarer); "Spørsmål: Har fått en del slim fra skjeden. Den er blank med litt hvit farge, men med litt uvanlig konsistens. Kan dette være slimproppen/tegningen som har løsnet, og hvor lang tid tar det før fødselen begynner når dette skjer? Svar: Svar: Slimproppen kan ofte ha litt seig konsistens, kan av og til være blodtilblandet, men variasjonene er store. Det er ingen regel for når fødselen starter etter at en ev. slimpropp har gått. Det kan gå fra timer og dager. Det er imidlertid svært vanlig å ha rikelig med utflod også slik du beskriver den siste tiden av svangerskapet. Det har ingenting med slimproppen å gjøre. Lykke til! Hilsen Monica." "Spørsmål: Jeg er nå i uke 34,og er nokså sikker på at slimproppen har gått (3.svangerskap). Bør jeg ta noen forhåndsregler ut i fra dette, og er det trolig at fødselen vil starte før tida? Svar: Svar: Hei! Du er kanskje klar over at det kan være rikelig med slim mot slutten av svangerskapet. Om det likevel er slimproppen som har gått kan det selvfølgelig være sjanse for at du går i fødsel tidligere enn forventet, men det er ingen automatikk i dette. Slimproppen sitter som en propp og beskytter inngangen til livmoren. Du tåler dine egne og partnerens bakterier, men vil du være på den sikre siden bør du unngå offentlig bad/basseng og være nøye med hvor du ellers bader i sommer. Lykke til videre! Hilsen Monica."
_Mita_<3 Skrevet 18. april 2007 #6 Skrevet 18. april 2007 Hm.. mye forskjellige sider med denne slimproppen ja.. kanskje det skjer noe her da om ikke så lenge.. er litt sikker på at slimproppen har gått litt og litt.. JM mi sier så mye rart forhold til andre jm.. blir helt forvirra jeg... vil føde nåååå hehe
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #7 Skrevet 18. april 2007 Slimpropprn min gikk flere uker før terminen forrige gang, og siden jeg var sterkt plaget av BL og "avhengig" av bassengtrening undersøkte jeg med flere leger og jordmødre på Ullevål. (Ville ikke ta et svar for god fisk, i tilfelle...) og alle sa det samme, så lenge vannet ikke er gått kunne jeg bare bade selv om slimproppen var borte. Så det gjorde jeg, og godt var det, for bekkenet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå