Gå til innhold

NAN 1 eller 2??..............noen som vet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vil gjerne være forberedt denne gangen, og lurer på hvilken jeg skal bruke, NAN 1 eller 2? Har de to andre gangene mistet melken etter noen uker, for så å ikke hatt morsmelkerstatning i huset. Dette har resultert i mange telefoner og rundspørring hos familie og kjente. Vil derfor ha det i hus til babyen kommer og lurer på hva forskjellen. Husker ikke dette fra forrige gang..........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal kjøpe NAN1. Den er fra nyfødt og opp til fire måneder.. (eller var det seks??) iallefall den du skal ha de første månedene.. :)

Skrevet

Om jeg ikke husker feil er NAN 1 for de aller minste mens NAN 2 er for de litt eldre babyene :)

Skrevet

NAN1, gjerne NAN HA1, som man kun får kjøpt på apoteket, visstnok enda bedre for de helt nyfødte. Ellers kan du jo vurdere HIPP 1, det økologiske alternativet, jenta vår er mye mer glad i HIPP, det smaker litt mildere og søter, (men er selvfølgelig ikke tilsatt sukker eller noe).

Skrevet

Nan 1 ja, men vil også anbefale Hipp 1 som noen andre gjorde her. Bedre for magen det :)

Skrevet

Ja nan1 er til 4 mnd, deretter går du over til nan2.

Skrevet

Tusen takk for svar:-). Da blir det NAN 1. Men dere som har brukt Hipp, hadde dere prøvt NAN 1 først? Fikk dere anbefalt denne typen av noen? Er det forskjellige ingredienser i dem og er det stor prisforskjell??

Kanskje det blir Hipp, men bare visst dem har det i lokalbutikk-apoteket, da det ikke finnes skikkelig apotek her og dette er jo noe som jeg MÅ ha.

Skrevet

Vi brukte NAN1 først, men fikk tuppa fikk kolikk og gulpet masse. Så fikk vi tips om Hipp, og prøvde det. Og hun ble mye bedre med en gang. Den er jo økologisk den da, så sikkert det som gjør det.

Vi kjøpte den i vanlig dagligvarebutikk vi. Ikke på apotek nei. Har de det ikke i nærbutikken kan du spøre om de tar det inn for deg :)

Skrevet

Jeg kjente ikke til HIPP da jenta var nyfødt, men tror allikevel jeg ville kjøpt NAN HA 1 på apoteket allikevel de første ukene. Dette fordi den skal være ekstra "sensitiv" ift allergi for små mager. Den er litt dyrere enn vanlig NAN 1, men dere trenger jo ikke bruke den så lenge.

HIPP fåes kjøpt i vanlig butikk, og har de den ikke inne kan de sikkert skaffe den til deg. Prismessig tror jeg den ligger ganske likt som de andre man får kjøpt.Og etter å ha prøvesmakt jenta sin melk er jeg ikke i tvil om at denne smaker (i min munn vel og merke) MYE bedre, og hun drikker mer av den. Og så liker jeg tanken på ikke å støtte opp om nestle, og at det er økologisk! 3 gode ting på en gang ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...