MartinFelipe07 Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Synes det er mange som bruker angrepillen som et prevensjonsmiddel. Hva synes dere om å bruke angrepillen? Jeg synes man ska stå for det man gjør og man har ALL slags type prevensjon!!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Ja. Det er en slurvepille. Mende som bruker abort somprevensjonsmiddel er 100 ganger verre. Det er kynisk det.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 18. april 2007 #4 Skrevet 18. april 2007 Syntes det er flott att en kvinne kan ta det om hun føler for det.
LivetErEnLek Skrevet 18. april 2007 #5 Skrevet 18. april 2007 Så vidt jeg har fårstååt, så er angrepillen en høydose med p-piller og hindrer et eventulet befruktet egg i å feste seg. Dvs, den funger på samme måte som p-piller. Den skal ikke brukes som et prevansjonsmiddel fordi det ikke er bra for kroppen med disse høye dosene med hormoner, og jeg ser ikke noe moralsk dilemma med at noen bruker dette i et nødstilfelle.
Gjest Skrevet 18. april 2007 #6 Skrevet 18. april 2007 Har hatt uhell med kondom, og da syns jeg det er flott at man kan få angrepillen på apoteket, slik at man sannsynligvis slipper å ta stilling til hva man skal gjøre med en spire...Men vil ikke anbefale noen å satse på den, for det er et hormonhelvete for å si det mildt!
Allean, Fia og lillebror Skrevet 18. april 2007 #7 Skrevet 18. april 2007 Det er jo akkurat samme hormonene som i en vanlig p pille, bare større dose. Men som bare skal brukes når det er uhell. Det går jo an å være uheldig da. Jeg har brukt den selv når jeg ikke vil bli gravid og har hatt diare eller oppkast mens jeg har brukt p piller.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 18. april 2007 #8 Skrevet 18. april 2007 Angrepillen er jo en form for prevensjon hvis en ser på åssen den fungerer. Abort er jo ikke prevensjon på å bli gravid, men noe som hindrer en å få et barn, så det er jo en klasse for seg selv. Hvis en har lite sex med samme partner (som igjen ikke har sex med andre...tenker da på overføring av kjønnssykdommer) så er jo det ikke noe i veien å bruke angrepilla. Da slipper en å tenke på prevensjon den tida en ikke har sex, og kan droppe kondomet. Men den er jo heller ikke 100% sikker, og har en del bivirkninger. Ellers er den bra hvis det skjer noe med andre prevensjonstyper en tar, eller om en har gjort noe dumt på fylla, eller hvis det har skjedd et overgrep. Men jeg synes selvfølgelig ingenting om at gutter utnytter jenter til å ha ubeskytta sex ved å skaffe dem en angrepille!
rødhette* Skrevet 18. april 2007 #9 Skrevet 18. april 2007 Det er flott angrepillen finnes, slik at man kan bruke den hvis prevensjonen svikter eller det skulle være situasjoner der det er behov for den. Men den skal ikke brukes som vanlig prevensjon, slik at man tar en angrepille hver gang man har hatt sex. Det finnes nok av andre typer prevensjon man kan bruke. Det er bedre at jenta tar en angrepille, enn å bli uønsket gravid, og måtte adoptere bort barnet, eller ta abort (selv om jeg er for fri abort. Mener bare det er fint hvis man kan slippe å komme dithen at alternativene er å få barn man ikke vil ha eller abort).
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #10 Skrevet 18. april 2007 Som flere over her sier så er det jo ikke noe etisk dilemma, fordi angrepillen ikke er en abortpille, slik mange tror. Når det er sagt så skal det nevnes at angrepillen bare er 80% sikker. Altså fire av fem fungerer. Det er derfor min lille nydelige datter er her hos meg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå