Gå til innhold

Må deres nyfødte baby sovne i armene deres om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør vår lille jente på 2 uker. Hvis jeg legger henne ned i sengen før hun har sovnet så er det bare å stå opp igjen. Hun klarer ikke å sovne uten at hun har ligget i armene våre først. Er dette dumt å la henne gjøre? hun er jo så lita enda... evt noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var det lillegutt her også. De trenger mye varme og nærhet særlig den første tiden. De blir mer selvstendige etterhvert. Nå er gutten vår nesten 3 mnd og sovner gjene i egen seng.

Du kan eventuelt legge bagen til vogna oppi senga for å venne han til å ligge alene etterhvert. Eller rulle en pølse av helseteppe som han har hodet i (som bilsetene). Vi la en stor dyne i enden slik at sengen ble kortere, men det tok noen uker før han kunne sove der. vi brgynte med å legge han i senga når han sovnet slik at han våknet der og ble vandt til senga.

Skrevet

lille snuppa ville bare sovne på magen oppå mor eller far.Vi lot henne gjøre det,fordi vi var stup trette selv.Men gradvis godtok hun å sove på ryggen,og nå sovner hun fint selv

Skrevet

Min nekter å sovne i sin seng, sover bare i armene mine, har gjort dette i to netter ¨nå. Han er 1uke gammel.

Om jeg legger han i sin egen seng bare ligger han våken og grammer seg og begynner etterhvert å hyle. Derimot så sover han greit i vugga på stua om dagen. Men vil ikke sove sengen sin om natten.

håper og at dette ikke er noen som blir en vane. Men hva gjør man ikke for litt søvn i løpet av natten...;)

Skrevet

Tulla vår er 3 uker og 3 dager og liker best å sove i armene eller på brystet vårt. Begynte å legge henne i vugga si da hun ble 3 uker. (Hun har sovet i senga med oss frem til nå.) Men hun må være ganske langt inn i søvnen for at vi skal få legge henne ned. Hun sover heller ikke så godt i vuggen. Våkner etter 1 time eller 2. I senga med oss sover hun i 3.. Men det er vel noe som går seg til.

Skrevet

Lillegutt på 12 dager vil helst sove ved siden av mammaen sin om natten. Etter amming og raping legger han seg fint ned ved siden av meg og sovner. Han sover da i 3-4 timer før han vil ha mat igjen.

Foreløbig synes jeg at dette fungerer greit, husker at storesøster også ville ha denne nærheten den første tiden, og jeg liker det også :0) Sover godt, bedre enn når jeg prøver å legge ham våken i egen seng og han knyster og vrir seg og jeg vet at han kommer til å begynne å gråte....

Satser på at ting går seg til. Han sovner fint på egenhånd om dagen.

Skrevet

Jenta vår ville heller ikke sovne av seg selv i senga i begynnelsen. Det går mye bedre nå, jeg har fått lånt en bamse som lager sånn lyd som de er vant med i magen + at jeg legger en liten bamse på hver side av hodet hennes, slik at sengen ikke føles så stor for henne. Merker at hun liker å ligge inntil noe med hodet når hun sover. De er jo vant med å ha det veldig trangt inni magen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...