vekten:) Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Hei, jeg er frisør i 17 uke.Å miste en del hår etter fødselen er et problem for oss alle. Ville bare si at det er noe du kan gjøre for å forebygge det!!Kerastase ampuller(aminexil GL) skal du ta 3 uker før termin så får du fjernet det som ligger rundt hårrøttene som forårsaker det ekstreme håravfallet.Shampo Bain prevention er også et must(så forreten de prod i forrige utgave av Gravid også som gave).Ampullene ligger på ca 300 og shampoen 200.Men dette funker å etter det kan du bruke det du har brukt tidligere. Lykke til med graviditet og hår;)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Hei:) Vil bare si at håravfall etter fødselen først og frems er hormonelt betinget, og at det er lite man kan gjøre for å hindre dette. Hos mange går hud og hår inn i en slags hvilefase (kroppen konsenterer seg om mer viktige ting). Dette gjør at vi gjerne kvitter oss med mindre hår enn ellers i svangerskapet. Dette er da hår som må av etter fødselen, derfor opplever vi en røytefase, samt at amming og hormoner generelt virker inn. Produkter kan i noen tilfeller hjelpe litt på dette, men ikke forhindre det! Spør en hvilken som helst lege/hudlege!
Som Natt & Dag Skrevet 18. april 2007 #4 Skrevet 18. april 2007 Sikkert et godt råd, men jeg hadde ikke noe problemer med håravfall etter fødsel sist, og kjenner heller ingen andre som har hatt det problemet...
Gjest Skrevet 18. april 2007 #5 Skrevet 18. april 2007 Samme tenker jeg... Det er jo en naturlig del av kroppens funksjoner at man mister hår og negler brekker osv... Når man er gravid stopper disse prossessene opp hos noen, bl a meg, dermed må det jo før eller senere taes igjen. Og det skjer gjerne et par mnd etter fødsel, for min del i hvertfall. Ikke noe stort problem det, må bare gre meg flere ganger for dagen
Mams til Ronja har fått Aurora Skrevet 18. april 2007 #6 Skrevet 18. april 2007 Det er hormonelt betinget å miste hår etter fødselen. Det er hår du ikke mistet da du gikk gravid, derfor har jeg liten tro på at slike "svindyre" artikler kan hjelpe deg å ikke miste håret...
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 18. april 2007 #7 Skrevet 18. april 2007 Jeg mistet MENGDER sist og er villig til å prøve det meste for ikke å oppleve det samme igjen. Sluket i dusjen tettet seg ukentlig og det var hår over alt!!! Etter en stund hadde jeg høye viker i tinningene og alt så tjafsete ut. Fikk ikke tilbake mitt normale hår igjen før 7-8 mnd etter fødselen... KJIPT! Klippet meg kort for å minske "skadene" så det så ikke så ille ut,men likevel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå