Gjest Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Etter å ha fått en mye større gutt enn jeg hadde regnet med (jeg er på størrelse med en hottentott, og mannen min er ikke spesiell høy) spurte jeg rett etter å ha blitt lappet sammen nedentil om det var sant at barna blir større for hver gang. Jo'a, sa jm, ca 200 g for hver unge til du får, men du har god plass, så det går bra! Andre som fikk tvilsomme komplimenter under/etter fødselen?
selfangerkjerringa Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Hva var så tvilsomt med den kommentaren?
Gjest Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Jeg klarer ikke bli helt enig med meg selv om det er fint å ha "god plass" der nede eller ikke...men seff en smule betryggende dersom jeg skal prøve meg på å føde vaginalt noen flere ganger da, hi hi.
selfangerkjerringa Skrevet 18. april 2007 #4 Skrevet 18. april 2007 JM kommenterte størrelsen på fødselskanalen, ikke underlivet ditt, hehe Og i den sammenhengen er det en BRA ting å ha god plass der nede! Tro meg - jeg har den morsomme kombinasjonen trang fødselskanal (trangt bekken) og får store barn :/
Gjest Skrevet 18. april 2007 #5 Skrevet 18. april 2007 Dumme meg, da kan jeg altså slutte å tvile på om det burde tas som kompliment eller ikke da Det var bare måten hun sa det på....hun var nok veeeeeeeeeeeldig sugen på nikotin tror jeg, he he.
hallohallo- mor til 3 søte små Skrevet 18. april 2007 #6 Skrevet 18. april 2007 Hun mente nok bekkenet ja:) Jeg har også blitt fortalt at jeg har god plass i bekkenet, og det er jo greit siden jeg tydeligvis får store unger. Førstemann var 3728 og var født 18 dager før termin, og sistemann var 3940 og kom 11 dager over termin.Så du skal bare være glad for at du har god plass:)
Gjest Skrevet 18. april 2007 #7 Skrevet 18. april 2007 Bra å høre, for knøttet veide 4.2 kg enda han kom til termin (2 dager før)....Jeg fikk virkelig litt sjokk da jeg fikk beskjed om vekt og sånt, for jeg hadde levd trygt i trua på at lille jeg maks kunne få en unge som veide litt over tre kg til termin...så dum går det altså an å være Men så gjorde jo min naive innstilling at jeg tok hele fødselsstyret med knusende ro også da...
selfangerkjerringa Skrevet 18. april 2007 #8 Skrevet 18. april 2007 Jeg er ikke særlig stor selv, 163 høy og kort i ryggen, og hadde store problemer med å få ut eldstejenta på 4000g. Yngstejenta på 4845 kom seg ikke ut der hun skulle, for å si det sånn... endte med haste-ks gitt. Ei uke før termin! Hvis jeg skal ha flere barn blir det planlagt ks. Spurte litt rundt på sykehuset hvorfor jeg får så panser-svære unger, og det er nok bare sånn at kroppen min gir optimale vekstforhold til store og sunne barn... morkaka var på 850g sist! Spiller ingen rolle hvilket kosthold jeg som gravid har i sånne situasjoner, sa de. Ungene blir store omtrent uansett. Oppløftende beskjed :/
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 18. april 2007 #9 Skrevet 18. april 2007 De kommenterte til meg at jeg hadde en fødekropp! De var skikkelig flinke til å gi meg kompelimenter, så jeg hadde en strålende fødsel! Snulla var 4250 gr, og var lett for meg å få ut (hodeomkretsen var 35 cm, så det hjalp jo). Spira kommer nok til å bli stor den også hvis morkaka blir like stor som sist gang,- har ikke vekt, men de reagerte veldig på hvor stor og fin den var. Men nå kommer jeg fra en familie med store mennesker...jeg med mine 173 cm er minst av de voksne i familien.
Gjest Skrevet 18. april 2007 #10 Skrevet 18. april 2007 Jeg hadde visst også diger morkake, husker bare de sa at den var stor, men sånn man forventer når babyen er stor. Jeg spurte på hjemreise samtalen om de trodde min daglige dose troika var årsaken (måtte ha en daglig de siste 2-3 mnd av svangerskapet), men jm sa jeg sikkert hadde stort energibehov siden knøttet var så stort... Siden fødselen denne gangen gikk ganske greit vil jeg nok driste meg til å prøve vaginalt hvis jeg får flere, men vil nok være litt mer nervøs før fødselen enn første gang tenker jeg. Skjønner godt at du ikke er lysten på å prøve deg på flere vaginale fødsler, for barna blir gjerne større og større. Planlagt ks er jo mye bedre enn haste.
selfangerkjerringa Skrevet 18. april 2007 #11 Skrevet 18. april 2007 Var ikke meningen å gjøre deg nervøs, tingelingen! Du har jo fått beskjed av jm at du har god plass, hehehe
selfangerkjerringa Skrevet 18. april 2007 #12 Skrevet 18. april 2007 Hodeomkretsen til yngstejenta var 38,5... hun var 4845g og 54cm. Svær jente ja. De kommenterte det faktisk da de dro henne ut av magen min at denne her ville jeg aldri greidd å få ut på egen hånd... hehe
ChaChi Skrevet 18. april 2007 #13 Skrevet 18. april 2007 eneste komentaren jeg fikk fra jm var at jeg var som en fødemaskin.. greit og vite, selv om jeg ville kaldkvele henne der og da, jeg skulle nemlig IKKE føde denne ungen!
Gjest Skrevet 18. april 2007 #14 Skrevet 18. april 2007 En fødekropp Det var et fint kompliment syns jeg...skulle gjerne hørt det sagt om meg. 173 er jo nesten kjempe i forhold til spinkle meg med 153 cm på sokkelesten, og jeg er ikke så mye mindre enn damer flest i familien...den høyeste er vel på størrelse med deg, og faren min som er "høy" er 179....Samme i pappans famile, bortsett fra morfaren hans da som visstnok var nesten 190 høy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå