Gå til innhold

Frihelg:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi hatt samværshelg 3 helger på rad, vi skal også ha kommende helg, og de neste 6 ukene. Her bestemmer mor alt, og jeg som stemor må bare finne meg i at hun styrer våre liv og vårt forhold.

Noen skulle hatt seg en kule. Hun orker ikke ha barnet sitt hele tiden (hjemme uten jobb, har jobbet på det meste 5 uker sammenhengende hele livet)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke gå til mekling og få satt et samvær?

Endres barnebidraget når dere har barnet hver helg?

Skrevet

Enig med hun over:

Ja, her er det bare en ting å gjøre: kutt ned på barnebidraget. Få det regnet om på nytt. Da blir det nok orden i sysakene tenker jeg. Synes du skal snakke med din samboer om at du gjerne vil ha barna hans men du vil ha ordnede former på begge parters premisser. Ikke bare morens. Det forstår han sikkert!

Lykke til;)

Skrevet

Hei, jo de har vært til megling, men moren skaper seg galen om hun ikke får pengene. Derfor står han oppført med vanlig samvær, mens barnet blir dyttet over på oss når det passer.

Om ikke far sier ja til dette, setter hun barna til fremmede barnepassere. Og da mener jeg fremmede som faktisk HELT ukjente.

Skrevet

Oy. Da aner jeg ikke hva du skal gjøre. Ring familievernkontoret i din kommune, og spør om tips. Har fått noen råd fra de over telefon, og det hjalp iallefall meg.

Synd at man skal være nødt til å forholde seg til slike mennesker, men det må man jo bare. Håper det ordner seg for dere for dette er ikke noe holdbar situasjon. godt du tar ansvar iallfall;)

Skrevet

Sett hardt mot hardt.

Enten bidragskutt ifht hvor mange døgn dere har de, bruk utregningskalkulatoren.

Ellers får mor ha barnet selv. Reis vekk, så hun ikke bare kan droppe det av.

Skrevet

Tro meg det frister, men vi er redd for hva moren kan finne på i valg av barnevakter. Hun dropper det fint av hos første og beste. Så lenge hun får feste litt

Skrevet

Huff. Dette er virkelig ikke lett. Må være knall tøft for deg og faren.

Skjønner at det er håpløst å slappe av i frihelgene om dere aldri vet om barnet er hos mor eller hos en eller annen barnevakt.

Men hva om dere en av disse nærmeste helgene lar barnet være hos noen i hans familie som kjenner barnet godt slik at dere kan få litt tid alene. Bare for en gangs skyld.

Synes at dere skal ta kontakt med familivernkontoret å få ryddet opp i situasjonen, men til det er i orden må dere jo huske å ta vare på hverandre og deres forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...