Xenaen Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Det andre innlegget ble så langt, lager bare et nytt et jeg! På første fødselen min så var jeg veldig bevisst at jeg ville mest mulig opp å gå, og bruke kroppen min underveis. Jeg fikk ikke muligheten til det, fordi veien til sykehuset ble for lang - kom inn med full åpning. Med nr to var jeg på en måte mindre forberedt, og det endte med at jeg bare lå i senga og lot vondtene skylle over meg, og ta meg med seg uten å klare å gjøre noe. Denne gangen vil jeg gjerne være mer bevisst, og prøve å være aktiv underveis. Jeg har trua på at dette hjelper fødselen og opplevelsen av det hele. Har tenkt å skrive ei liste, mer som ei huskeliste for meg sjøl. Man kan nemlig bli en smule borte under fødselen og da kan man ende med å glemme hva man ville! Hørtes det rart ut? I tillegg er jeg forferdelig redd for bedøvelse, og særlig pethidin. Tenker å be ledsageren min om å si fra om at dette vil jeg IKKE ha dersom det blir aktuelt.
Gjest Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Hei snuppis!! Rart? Nei, det er vel bare å skrive en ønskeliste Trodde forresten de hadde sluttet å gi petidin jeg, siden dette påvirker fosteret... Fikk beskjed om at de hadde sluttet og gi det på RS iallefall. Skriv en liste du.. Jeg har jo ikke peiling på hva jeg går til, det eneste jeg vet er at jeg IKKE skal ha akkupunktur, for det er så ekkelt!!! Lykke til!
Gjest Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Jeg, som du, har fått endel erfaringer fra mine to første fødseler (som var totalt ulike) som gjør at jeg denen gangen kommer til å ville ha med meg en "ønskeliste" for fødselen. Så jeg synes ikke du høres rar ut! :-) I så fall er vi to... Jeg for min del VIL prøve vann som lindring, men har liksom ikke kommet meg så langt noen av gangene, trenger nok å bli "tvunget" litt jeg også slik som du fordi jeg også vet at jeg blir litt omtåket og ikke husker hva jeg egentlig vil når jeg er i full fødsel. Vil også at jordmor skal vøre flink til å fortløpende gi meg all info hun har fordi det er med på å berolige meg, jeg blir nervøs av å ikke vite og bli snakket over hode på. Tror det kan være greit for en jordmor å få vite om slike ting jeg, de vet jo også at fødene ikke alltid er ved sine fulle fem rent mentalt, og en liste skrevet når en var normalt fungerende i topplokket kan være til stor hjelp innbilder jeg meg for at de på best mulig måte kan både gjøre jobben sin og samtdig gi oss den fødselen akkurat du og jeg ønsker ut i fra de spsifikke øsnkene vi har dersom det er mulig å få det til.
Xenaen Skrevet 18. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2007 Flott å høre at mine samgravide er enige da! Jeg har lest mange fødselshistorier av nyere art hvor de fødende har fått petidin, og det gir meg litt sånn grøss! Mor mi fikk det med brormin og ho sier det gjorde henne sløv uten at det hjalp mot smertene. Jaja. Har jo ikke fått noe tilbud om sånt ved de to andre fødslene, så. Var forresten hos jordmor, og lillejenta mi sitter fortsatt med rompa ned. Det har ho gjort lenge nå. Men rompa er ikke festa, så vi satser på at ho snur seg, ja!!
Gjest Skrevet 18. april 2007 #5 Skrevet 18. april 2007 Skriv lista di du! Og merk med store røde bokstaver at du IKKE skal ha petidin Sånn at du er sikker på at du ikke får det Hm.. Bare hu snur seg snart så går det nok bra!! Tror den som ligger i magen har snudd seg for lenge siden.. Hehhe.. Lykke til
Xenaen Skrevet 18. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. april 2007 Tusen takk. Gå nå å legg deg *dytter mildt men bestemt trine i seng!* )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå