Gå til innhold

svigermor begynner å blande seg litt vel mye...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har egentlig en kjempe snill svigermor som jeg kommer greit overens med. hun hjelper til med alt hun kan og har aldri blandet seg for mye i våre saker før nå. men nå ha vi kjøpt oss hus og da skjedde forvandlingen. skal ha en finger med i alt som skal gjøres.

saken er den at hun hadde plutselig fått litt penger, har egentlig veldig dårlig råd, og så vile hun være snill med oss og kjøpe hagemøbeler så vi hadde noe å sitte på ute på terrassen i sommer siden vi ikke hadde penger til det selv enda. var nadre tins som står høyere på trenger listen. vi ble jo kjemep glade og litt brydd da vi mnete hun kanskje burde bruke de på seg selv. skulle ut å kikke en dag. sambo skulle hente henne, mens jeg gjorde i stand lilletuppa og meg i mens. da vis stod ute å ventet på at de skulle plukke oss opp. kom de kjørende med hagemøbler. da hadde tydeligvis hun vært å plukket ut på forhånd og sambo turte ikke si noe annet en at det var fint. og det var jo fint.

så gikk det et par uker og så begynte hun å mase om at vi ikke haded noen gardiner om ikke hun og jeg kunne gå ut å handle noen, hun skulle selvsagt betale.dette har hun maset om sidne før vi flyttet inn. prøvde å si det til henne at vi skulle ikke ha noen før vi ifkk pusset opp stua, men det var det ike snakk om å høre på. sambo prøvde å si det også, men det gikk ikke inn. så da bar det ut å kjøpe det også. syntes det er vanskelig å skulle si til henne at vi ikke liker de samme tingene når hun finner frem noe. turen var et lite maretitt. hadde tuse meninger og råd om hva vi burde velge og hva hun ville valgt om det var oss.

ikke nok med det, men hun maser deg da i hjel om vi ikke skal male stua. den har en litt rosaaktig farge som hun ikke liker. prøver å si nei, vi vil ikke legge penger og jobb i det før vi skal gjøre det ordentlig. men vil ikke høre. når smambo var hos henne sist klarte hun å si at hun kunne male hun hvis vi dro bort i sommer. for vi kunne ikke ha det sånn

blir snart gaal. føler hun kveler meg litt. irriterer meg sikkert litt uten grunn.men har lyst til å bestemme litt selv hvordan jeg skal ha det hjemme. er kjempe glad for all hjelp. men blir litt mye. tror ikke hun gjør noe annet hjemme en å tenke på hvordan hun skal dekorere hjemme hos oss.

er det jeg som overdriver veldig og hvordan skal jeg si dette til henne uten at jeg virker utaknemlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virka som hun er personen som kan bli veldig fornærmet hvis du sier noe, så du bør kansje bare svelge noen kameler.....Det er nok sikkert bare godt ment og hun vil engasjere seg. Hun forstår sikkert at det kan bli litt for mye av og til.

Jeg forstår godt at du føler deg overkjørt, kansje mannen din kan si noe til henne...

Skrevet

Svelge kameler og finne seg i at svgermor bestemmer gardiner? Og det ser ut som det bare øker, så sett henne på plass med det samme mener jeg.

Skrevet

Hagemøbler - greitt nok, det finnes ikke så mange forskjellige hagemøbler, tross alt.

Innredning i huset - nei, nei, nei! Det er deres som skal bestemme hvordan dere skal ha det inne hos dere selv.

Skrevet

takk for svar alle sammen. tror nok snart jeg må ta det opp med henne ja. nå handlet fat til å pynte opp med og lysestaker i går.(forresten ikke i det heletatt den stilen vi liker). og så hade hun vært her på kvelden. men da hadde jeg vært oppe å skulle legge tulla. bare gått inn uten å ringe på eller noe og satt fra seg tingene. uten at jeg har hørt henne.

må bare tenke på hvordan jeg skal få sagt det uten å fornærme henne. svigermor kan være rimelig krass og lett å fornærme.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...