Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får jeg kjøpt og hvilken type er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammeinnlegg i papir fås på apotek og babyutstyrsbutikker. Jeg foretrekker Avent sine, de er dobbelt så dyre som de fra Natusan, men mye mykere. Chicco har jeg ikke prøvd.

Vær obs på at dersom du vil ha ammeinnlegg i ull, må du bruke papirinnlegg under. Under forrige svangerskap fortalte min jordmor at hun nylig hadde sett en stor undersøkelse av ullinnlegg. Den dokumenterte at brukte ullinnlegg var fulle av soppsporer og bakterier, og at de dermed kunne forårsake brystbetennelse (mastitt). Jeg vet at det finnes folk som påstår annet, men de skal du ikke høre på. Egentlig er det jo veldig logisk; det er klart at melk og varme gir god grobunn for bakterier. Og jeg kjenner ingen som gidder å koke ullinnleggene sine hver eneste dag.

Skrevet

takk for svar. Tror dette er det siste jeg trenger så er jeg klar!

Skrevet

Av ullinnlegg synes jeg Troll sine er best, de er litt tykkere enn de tynne man får kjøpt på noen apotek. I tillegg brukte jeg Troll sine bomullsinnlegg innafor, for synes de papirinnleggene blir dyrt i lengden... Men hadde Natusan sine i papir også, for de bomull er litt mer klumpete og vises bedre under trange topper...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...