Gå til innhold

Salami??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at gravide skal holde seg unna spekemat, men har hørt at salami med måte ikke er "farlig". Jeg spiser myyye salami, det er omtrent det eneste pålegget jeg har lyst på, men spiser også mye dansk salami, er det noen som vet om det gjør noe?

Vil liksom ikke bli hysterisk, og tenker alt med måte, og det viktigste er vel at jeg faktisk spiser.. Men nå har jeg spist så innmari mye av det at jeg tenkte jeg fikk høre med dere her inne:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom folk ikke er veldig lei av å svare på salami- innlegene så kommer du til å få maaaange forskjellige svar nå;)

JEG spiser salami HELE tiden, og kommer til å fortsette med det.Andre ligger unna salmi og tenker på det som fy-fy, mens andre fryser salamien ned før man spiser den...

Skrevet

Ok...takk for svar:)

Er ikke her inne så ofte, så får ikke med meg spørsmålene som går igjen.

Skrevet

Salami er en spekepøse, og det kan du trygt spise til du sprekker. Vel, nesten da. :-)

Skrevet

Uff, der ville ikke l-en bli med. Det er selvsagt en spekepøLse, ingen spekepøse.

Skrevet

Nei, de havner litt bak i rekken. Men du kommer ikke til å få noe klart svar. Mange leger og jordmødre som sier man skal holde seg unna salami da det visstnok skal være spekemat, mens mange andre leger og jordmødre igjen sier det motsatte: at det er helt trygt og spise. Så du må nesten bare vurdere for deg selv. Jeg tenker sånn at dersom det er sååå stor uenighet om det så kan det ikke være så farlig. Det er jo for eksempel ingen leger og jordmødre som anbefaler alkohol og røyking under svangerskapet, så hvis salami hadde vrt så farlig hadde ALLE blitt frarådet det.

Men som sagt, jeg spiser salami med god samvittighet!=)

Skrevet

hei! jeg har også lurt på dette, og spørt om det her før, fikk da mange forskjellige svar...

jeg spurte jordmor om dette, og hun sa faktisk at jeg ikke skulle spise det! ble litt overrasket over det! Men, hvis jeg absolutt måtte ha det kunne jeg spise de norske påleggene. jeg har spist salami flere ganger, og jeg vet om flere som har det. et tips er jo å passe på holdbarhetsdatoen...det går nok bra;)

du kan jo eventuelt fryse eller varmebehandle den først:)

Skrevet

Salami er spekemat, så det skal du helst ikke spise.

For det er ikke varmebehandlet.

Slik som fårepølse, morrpølse etc.. Ikke bra å spise når man er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...