Gå til innhold

Har deres barn blitt mobba?

Anbefalte innlegg

Skrevet

så lang har mitt eldste barn (3år) bare fått positive kommentarer på fargen. Folk reagerer positivt når de ser henne f.eks i bunad. Ho har alltid vært søt og sjarmerende og det hjelper nok henne litt.

Merker at folk titter litt ekstra på ho. Og har hørt bak ryggen min at folk diskuterer om ho er mi eller adoptert. men opplever ikke dette som negativt. Jeg hugser at etter at jeg traff mannen min og spesielt da jeg var gravid så titta jeg en ekstra gang på mix barn selv.

Vi har bodd en plass der det både er mørkere og lysere barn enn ho så jeg tror ikke ho tenker over at ho er annerledes.

Det største problemet er at det store afro-håtret blir ekstremt varmt i sola.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte veldig mye på det før jenta mi ble født. heldigvis har det gått veldig bra, jeg kan ikke huske at vi har opplevd noe mobbing eller rasisme. Hun er norsk uansett ;) født og oppvokst her.

Hun er veldig mørk så kan godt hende noen tror hun er adoptert når hun går uten pappan sin, noen trodde faktisk mamman min var mamman hennes da hun var yngre :P Ung mormor ;)

Skrevet

Nei, men når jeg går sammen med han alene hender det at folk spør hvor han har fått hudfargen sin fra. Han ligner definitivt mest på faren, i hvert fall foreløpig. Men får bare positive tilbakemeldinger, og har aldri hørt om andre som har opplevd mobbing pga at de har foreldre fra ulike land.

Skrevet

Nei.

Blonde barn er forøvrig i kraftig mindretall både i eldstes skole og yngstes barnehage.

Skrevet

Hun har ikke blitt mobba, absolutt ikke. Vi har tvert imot fått mange positive kommentarer. Men noen episoder har vi da vært borti:

En gang vi tok toget, i familievogna, spurte en jente om hvorfor Snuppa var brun. Det var bare meg og Snuppa som reiste, pappaen var ikke med. Mammaen hennes ble veldig flau, men jeg sa bare at det var fordi pappaen er brun. Jeg opplevde det absolutt ikke som mobbing, jenta var liten, og det var helt tydelig noe hun lurte på.

En annen gang var vi ute på trilletur. Det var mens Snuppa var ganske liten, og jeg fremdeles hadde permisjon. Hun var veldig lys i huden da hun var baby, og hadde lue på. Dette skjedde i et område i Oslo der det er mange utlendinger. To gamle damer tittet i vogna og var helt over seg - Snuppa var jo så søt og sjarmerende! Etter å ha dikket og dullet med henne en stund sier hun ene: Uff, det er så mye utlendinger her! Å ja, sier jeg, pappaen til Snuppa er forresten neger. Skal si de fikk fart på seg, de skyndte seg avgårde uten å si noe, mens jeg måtte le for meg selv.

Skrevet

Ja små barn lurer jo bare, de kobler det kanskje ikke med en gang når faren ikke er med.

Jeg fikk spm fra ei litt eldre 'fin' dame da lillegutt var nyfødt indirekte- hun sa han så så fremmedfra ut...? Husker ikke hva jeg svarte men det var like teit som spm hennes hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...