Gå til innhold

Trenger tips vedr. bruk av klyster, microlax, under rier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det kun 6 dager til termin og jeg har kjøpt microlax, er det noen som har tatt denne typen før og som har noen tips å komme med. Skal jeg ta den når rienen starter eller??? Forrige fødsel hadde jeg avføring under pressriene og tenkte jeg skulle være litt mer forberedt denne gangen. Takk for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får klyster på sykehuset hvis du ønsker det.

Skrevet

Ved min siste fødsel så skjedde alt så fort at det ble ikke tid til klyster på sykehuset. Jeg har derfor tenkt å kjøpe en miniklyx (tror det heter det) slike små miniklyster som man kan ta hjemme, for å ta når jeg kjenner at de første riene kommer. Ved siste fødsel kom det litt avføring ut, men jormora bare tørka det bort diskret. Så det gjorde meg ingenting. Men greit å slippe det også.

Skrevet

Jeg var innom apoteket for å kjøpe det i går, men der sa de at dette bare har effekt på det som ligger helt ytterst i tarmen, dvs. ved forstoppelse. Så jeg satser på at jeg får på sykehuset, men det er sikkert bedre enn ingenting.

Skrevet

Er uvitende om dette, så: Er dette piller, stikkpiller, eller noe man "stapper oppi"? Hvordan fungerer det - fort overstått?

Skrevet

Dere kan jo kjøpe vanlig klyster på apoteket. mikrolax er fin etter dere hat føtt dersom det er vanskelig å trykke pga. sårhet, men jeg ville anbefale å kjøpe et par vanlige klyster å sette på termin så kansje dere til og med starter deres egen fødsel.. Lykke til!!

Skrevet

Får å få tømt hele tarmen, må man bruke et langt "plastikkrør" er ca. 25-30 cm langt, og 10-15 cm. skal opp i endetarmen.

Bruker dette på jobb, men vet ikke om man får disse uten resept?

Har også klyx flasker med 250 ml. klyx som skal spyles opp....

Og i microlax er det jo ikke mange ml. 5 eller noe? Og den fungerer bare ytters i tarmen ja, disse anbefalles ved hard avf. og hjelper ikke så mye med microlax da, man skal ha ut ALT... Ville satset på å få klyx/klyster på sykehuset jeg...

**ANONYM:

klyx/klyster/microlax er hovedsakelig olje, med tilsetningsstoffer. Kommer det i vann, ser det ut som olje skillt ut i vann... Er flytende væske, som du får i endetarmen. Altså "stapper oppi" ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...