Salsa Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Til helgen reiser mannen min til Dublin (han reiser torsdag) og jeg blir da alene med junior på 2,5 år og lillesnuppa på 11 mnd. Mannen min har ei jente fra før på 20 år som vi har super kontakt med. Hun elsker småsøsknene sine. Vi har avtalt at hun skal passe junior hos seg fra lørdag til søndag, og junior synes det er stor stas å overnatte hos storesøster. Hun skal i tillegg låne vår bil, for kjæresten hennes (som har bil) skal reise bort i helgen. Så har hun i siste øyeblikk bestemt, sammen med mamman sin, at de to skal ta en tur til Sverige, og hun spør om det er ok å ta med junior dit. Storesøster har nettopp fått lappen (hatt den ca. 6 mnd), og jeg vet ikke om det er hun eller mamman hennes som skal kjøre. Hadde dere sendt avgårde junior? Det er bare en kjapp tur over grensen (tar vel et par timer å kjøre) for å handle litt.
Gjest Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 det var et vanskelig spørsmål....hadde jeg? du kan jo høre med henne hvem som skal kjøre,sånn i løse luften spørsmål.å kjenne på følelsen om du vil.jeg er selv redd når eldste mi og samboeren kjører hit og dit.roer meg ikke før det piper inn ei mld om at di er fremme osv ;o) er det som er verste jobben som mamma syns jeg.at ungene blir voksne å reiser hit og dit. tror nok jeg hadde latt han bli med til sverige jeg.tenk deg for en kjempetur da =) både for storesøster og junior =0) men innrømmer at jeg har vanskelig for å slippe min junior sammens med ungdommen...om så bare på butikken.så jeg skjønner at du grubler litt ;o)
Salsa Skrevet 18. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2007 Jeg tror vel at det mest er den følelsen av å ikke ha kontrollen selv. Jeg vet at storesøster er moden og reflektert, og at hun kjører bra (ifølge pappan). Bare det at hun spurte meg om det var ok, sier vel sitt. Jeg har sagt ja til at de kan ta ham med, men vil nok ikke roe meg før jeg vet at de er trygt hjemme igjen.
Gjest Skrevet 18. april 2007 #4 Skrevet 18. april 2007 ja,vet alt om det,hehe.er å sånn =) går vel bra,og begge får en kjempetur.mens du tripper rundt å ser på klokka =) er jammen ikke enkelt,men vi må igjennom det før eller siden.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 18. april 2007 #5 Skrevet 18. april 2007 Jeg hadde helt sikkert ikke syntes det var greit, men hadde nok tillatt det alikevel, da jeg ikke kan la mine redsler styre andres liv. Det er som attpåklatt en go`gutt sier, vi må gjennom det før eller siden, og så kan man prøve å vinkle det andre veien og si: så flott at dere vil ha ham med på tur:-)) Det går helt sikkert bra, men det er vanskelig å slippe kontrollen. Jeg tror det er en stor prosess alle mødre må gjennom, og det er ikke lett, men godt når man har passert et visst punkt og ser at det går bra:-) Vi tror jo at vi er de eneste i hele verden som klarer våre barn bra, og det er nok dessverre en illusjon skapt av oss selv;-))
Marry Skrevet 18. april 2007 #6 Skrevet 18. april 2007 Jeg skjønner godt at du er nervøs og litt skeptisk men jeg tror kanskje at jeg hadde gjort det, men jeg tror også jeg ville ha nevt for dattra at du er urolig, ikke for at du tror hun kjører gris men mer for din eget behov for kontroll så kanskje hun kan ringe deg litt ofte å fortelle hvordan det går istedenfor at du er på luren hele tiden, det vil hun sikkert oppfatte som mas og at du ikke stoler på henne. Men igjen skjønner at du tar en runde i tankeboksen på dette :-))
Urtete Skrevet 18. april 2007 #7 Skrevet 18. april 2007 Skjønner så godt hvordan du tenker! Å slippe kontrollen sånn er slettes ikke lett - spesielt når man tenker på alt som skjer langs veiene... Jeg har det også helt grusomt når barna er på biltur sammen med noen andre, ser for meg de mest forferdelige scenarioer... "TULLEMAMMA" sier ungene om meg - og jammen har de rett! Men DEN angsten den styrer jeg bare ikke altså... Hva du skal gjøre? Tja...., bite tennene sammen og sende han avgårde - hvis du greier... Hun høres jo ut til å være en fornuftig jente, og det er jo betryggende! :-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 18. april 2007 #8 Skrevet 18. april 2007 Sikkert ikke, men som Attpåklatten sier, kan ikke la min redsel styre verden. Men jeg er nå mer opptatt av bilen jeg da. Som da mamma skulle ha med seg Storebror her + 2 fettere til Sverige. Hun kjører en gammel bil, og da fikk jeg lagt det fram på en fin måte at hun jo kunne låne vår, vi har jo to alikevel.. Og det føltes tryggere med en ny bil enn en 15år gammel bil. Hvis bilen de kjører er trygg og de vet hvordan de fester junior i setet sitt, så går det så bra så.
Karomamma Skrevet 18. april 2007 #9 Skrevet 18. april 2007 Ja, det synes jeg hadde vært helt greit. Jeg reiste selv til Danmark med lillesøstera mi i en gammel rusten Renault 4 to måneder etter jeg hadde fått lappen... Det gikk fint det, og det gjør det jo som regel
♥Snulder Skrevet 18. april 2007 #10 Skrevet 18. april 2007 Sannsynligvis så hadde jeg sagt ja, men hadde selvsagt gått og anset hele dagen......;=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå