Gå til innhold

flere som har små som starter dagen tidlig?? her kl 0500...

Anbefalte innlegg

Skrevet

fy flate jeg tror jeg går på veggen snart, snuppa er lys våken kl 5 om mårran.. helt tragisk, jeg er jo sååå trøtt å uopplagt.. akkurat lagt henne ut for sovings nå, jeg kan jo sove sjøl nå, men har gulv som må vaskes, må rydde, ordne vaske klær osv.. åh, noen med tips eller råd så jeg får snudd dette her eller?? hun er snart 10 mnd, legger seg kl 19, våken 0500, sover ca 3-4 timer på dag-tid fordelt på to dupper...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er noen trøst, så er vi i farta like etter dere! Mellom halv seks, senest seks. Noen tips har jeg nok ikke.. Er bare glad han sover hele natten, og at jeg har litt kveld for meg selv. Men 5 er tidlig, da.. Er jo fortsatt natt!

Skrevet

Her har han pleid å sove til 0630, men de siste nettene har han våknet 0515, har tatt han over i senga til meg, da har han ligget å sparket, skravelt og styra litt, men sovna igjen, og sovet til nesten 0730.

Jeg er ikke tilhenger av å vende disse små til å sove i foreldrenes seng, men jeg orker bare ikke stå opp så tidlig, og det er jo bare litt morgenkos:)

Skrevet

snuppa mi våkner alt fra 04-06.. aaaalt for tidlig, så jeg tar henne over i vår seng, så sovner hun somregel igjen. våkner sikkert ca 5 ganger før vi står opp kl 8, men det er bedre enn og stå opp kl 5 vertfall, det er ikke jeg skapt for.

Skrevet

Tror jeg ville prøvd å legge henne litt senere på kvelden... Eventuelt knipe inn litt på sovingen på dagen. Hun sover mye synes jeg til å være så gammel.

Skrevet

Jada, trollet mitt er oppe 4.30-5.30 hver dag. Helt innigranskauen tidlig! 6 er greit, men 4.30?

Har desverre ingen råd, men her i huset gjøres ikke husarbeidet av meg alene dersom jeg er trøtt! Først nok hvile, søvn og mat. Deretter trenger jeg frisk luft og en tur. Skulle jeg så ha energi igjen gjør jeg husarbeide, ellers sparer jeg det til gubben kommer hjem også tar vi det sammen etter at trollungen har lagt seg.

Gå å legg deg! Det husarbeidet løper ikke sin vei!

Skrevet

Fikk en tanke. Kan det være fordi det nå er lyst mye tidligere om morgenen at knøttene våkner? Vi har hvertfall kjøpt lystett rullgarding for å stenge lyset ute i håp om at knerten sover bedre om natta! (Han er bare 3,5mnd, men etter påsken har det vært morgen fra 5-6tiden)

Skrevet

Min våkner ganske tidlig (rundt klokka 6), men i dag prøvde jeg (inspirert av Anna Wahlgren) en ny strategi som virket! Stå opp og gi pupp, skift bleie (i senga til baby), sørg for at det er passe med lys og dander noen leker slik at baby får tak i de. Det kan være lurt å henge opp ulike leker i en snor etc. slik at han har noe å se og ta på. Min underholdt seg selv i ca. 1 time på dette viset og var veldig fornøyd. Jeg kommer til å begynne med dette hver dag nå, slik at mini kan lære seg alene-lek tidlig på morgenen. Tror en slik vane kan bli verdifull flere år framover:-)

Skrevet

Det kan være noe i det, for snuppa mi våkner tidligere nå enn i vinter. Men hun har jo også blitt eldre. 6 mnd nå, og man kan vel forvente at de våkner litt tidligere når de ikke sover så masse. Jeg har rullgardin jeg, men siver inn lys allikevel,så jeg må faktisk teipe rundt...hehe

Skrevet

Min har hatt lystett rullgardin bestandig og kl. 4.30 er det mørkt, så det kan ikke være unnskyldningen hans ihvertfall :/ Men jeg håper det fungerer for dere!

Skrevet

Jeg hang opp lystett rullgardin for en ukes tid siden, men det hjalp ikke.. Han har nok sovet timene sine når han har sovet i 12 timer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...