Gå til innhold

Ang. sukkerbelastning......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at flere har blitt dårlige av det en skal drikke der...............noen som har erfaring med det?

Hvor mye av det sukkervannet er det man må drikke egentlig?

Håper på raske svar,jeg skal til legen om 1 time=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper sukkerbelastningen din ikke var så fæl som du fryktet..

Selv måtte jeg ta sukkerbelastning. Drakk ca. 2.5dl med sukkerholdig drikke.

Var veldig sulten etter en viss tid, men på SiV har de så gode stresslesser og TV, så jeg slumret foran Frokost-TV jeg...

Når noen sier de blir dårlige av det de drikker, er det nok smaken som gjør dem kvalme eller så. For jeg er nesten like sikker på at en halvliter med Cola gjør samme nytten.. Ihvertfall når det gjelder sukkerinnholdet...

Men må si meg enig i at det var litt emment å drikke, men det gikk veldig greit. Brukte mine 5 minutter på å drikke, så det ble ikke på styrten med etterfølgende kvalme når man drikker noe for fort..

Jeg hadde litt forhøyet sukkerverdi i blodet etter endt prøve, så jeg har dessverre måttet begynne med insulinsprøyter. Men det er forhåpentligvis kun midlertidig frem til fødselen..

Klem fra..

Skrevet

Glemte å si at jeg har vært kostregulert diabetiker i 7 år, så jeg forventet nesten at dette skulle skjer... Men håpet jo i lengste laget på at sprøyter skulle være unødvendig da..

Skrevet

Jeg tok sukkerbelasting i haugesund og det var ikke særlig kjekt. Satt og drakk på venterommet med resten av de som skulle ta forskjellige blodprøver. Vanskelig å drikke så søt drikke på kort tid. Det var med min førstefødte jeg gjorde det så det er ca 5år siden. Mener jeg måtte drikke halvliter faktisk over 10min men skal ikke si sikkert. Jeg hadde faktisk lavt blodsukker etterpå 3.5. Det skjer noen ganger men hvorfor visste de ikke. Jeg slapp hvertfall unna svangerskapsdiabetes. Jeg ble litt kvalm av drikkingen men forferdelig var det ikke, var bare fæl smak. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...