Gå til innhold

Kan noen se hit..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig og bruke temp.måleren til og hjelpe babyen til og bæsje? Babyen min er så hard i magen.. Han trykker og trykker, men får det ikke ut.. Så har måtte hjelpe han en del, og bare temp. måleren som funker.. Men har begynt med noe som skal virke mot treg mage nå da, så da vil jeg jo ikke få brukt for den temp. måleren mer.. Liker det ikke.. Men er det farlig og bruke den over en kort periode? Veit at det er mange som ikke anbefaler det, men hva gjør man når ingenting annet har funket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke farlig, men vær forsiktig når du gjør det.

Gir du mme eller mm? Du kan gi maltekstrakt, eller prøve sviskesaft.

Skrevet

Har hørt at babyen tilslutt kan bli avhengig at man gjør det.. Ville nok Brukt malt og sviskepure, og sett det an en dag eller to..

Skrevet

Gir mme.. Har brukt malt, men den hjelper ikke, å så får han så vondt i magen av det. Har begynt med noe som ganske sikkert skal hjelpe nå.. Har nesten måtte hjelpe han hver gang den siste tida (bæsjen er så hard at jeg kan ta den opp med papir og kaste den i do, uten at noe sitter igjen på bleia.. stakar gutten min..).

Håper virkelig ikke jeg har gjort ham avhengig av det=/ Har tenkt tanken selv, men hva gjør man ikke når man ser babyen har det så vondt? Han trykker jo så han griner..

Skrevet

Det er riktig som det ble svart at babyen kan bli avhengig av "hjelp" for å bæsje,men det går nok bra så lenge du slutter å gjøre det mer. Håper lillegutten din blir bra i magen nå når du er begynt med dette nye! Lykke til!:)

Skrevet

Prøv å bytte merke. Nan HA foreksempel? (betyr ikke at han har allergier om det hjelper men den kan være mildere mot magen) Lactulose er også lov. En halv ts dagen til det kommer ut mykt:)

Skrevet

Men det tar nok noen dager før avføringen blir normal enda.. Men skal jeg bare la han trykke og trykke da? Da bare griner han jo.. Noen andre måter og hjelpe han på da? Har brukt tommel og finger og dratt rompeballe fra hverandre og klemt dem sammen, dette hjelper noen ganger, men langt fra alltid..

Skrevet

Hvis gutten din er gammel nok hadde jeg gitt han sviskepure altså.. stakkars liten, det hørtes fælt ut :(

Jenta mi på snart 5mnd får 4-5ss om dagen (pga grøten), og avføringen er fin..

God bedring til gutten din!

Skrevet

Takk for det=) Han er ikke gammel nok til svisker.. Han er bare 6 uker..

Skrevet

Gå over til Hipp mme.... anbefales på det sterkeste...

Jenta mi hadde samme problem, hun grein skikkelig, prøvde med litt zink salve på q-tips, men kunne jo ikke fortsette med det som du også sier...

Malt hjalp heller ikke... så prøvde hipp, og vips, nå bæsjer hun hver dag... kan knapt se det på henne når hun bæsjer, anstrenger seg ikke nesten ikke idet hele tatt...

Skrevet

Gikk over fra nan til hipp for noen uker siden.. Men merker ingen forskjell på han..

Skrevet

de kan få treg mage, når det er for mye pulver i forhold til vann.. har du vært på 6 ukers kontroll?? dra innom helsesøster, og spørr om råd.

Skrevet

Skal på kontroll i morgen. Får spør da..

Tusen takk for svar alle sammen=D

Skrevet

jeg fikk beskjed om på helsestasjonen at jeg kunne bruke litt sviske saft sånn man får kjøpt på baby glass i butikken! Mine var da rundt 4 uker ca. Stakkars gutten din da.. Vondt at de er så lett får og få vondt av mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...