Gå til innhold

er det ok at typen har en "ex-dame-eske"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var nede i kjelleren og letet etter noe i dag, da jeg kom over en eske med ting fra hans tidligere forhold; "kjærlighetsbrev" og kort, "sexy-bilder" av henne, kose-bilder av dem sammen, forlovelsesringen, I love you-bamser osv... ble litt lei meg, måtte jo bare lese et par av dem :/

sa til han: "du har mye rart nede i kjelleren, esker med klær du ikke bruker og sånn.." "ja jeg har mye gammelt der jeg skal kaste" sa han. da sa jeg "ja kjærlighetsbrevene fra exdama di for eksempel"... da ble han litt snurt.. men vi prata ikke noe mer om det...

saken er den at de var sammen i 4 år, rett før jeg ble sammen med han. jeg brukte nesten 1,5 år på å "komme over" denne dama, og godta at han har hatt forhold før meg, på en måte.. det er ikke noe vi kranglet om,men det gnager på meg.. og så fant jeg dette da..

er det ok at han har det? eller skal jeg få han til å kvitte seg med det? jeg har ingenting fra mine tildligere forhold med meg...hvordan hadde du reagert??

signerer anonym i tilfelle han er her inne og snoker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns han skal få lov å ha den, jeg... Betyr jo ikke at han har følelser for ho fortsatt eller noe. Men de var jo lenge sammen, og det betydde jo masse for han en gang i tida. Sånt er jo morsomt å ha når man er gammel...

Hadde ikke likt å funnet sånt selv, men noen ting skal man få lov å ha i fred også. Hadde jeg kommet over en sånn eske, hadde jeg ikke bedt han om å kvitte seg med den iallfall. Og jeg hadde ikke lest brevene.. kommer ikke noe godt ut av det, er bare vondt å lese sånt. Men man må likevel få lov å ta vare på slike ting.

Skrevet

Eneste er de "sexybildene", de kan han kanskje kvitte seg med...

Men brev, vanlige bilder, ring og bamser.. sånt syns jeg det er lov å ta vare på.

Skrevet

Enda en ting til..

Du skriver jo at eska står i kjelleren. Det er jo dermed ting han har tatt vare på, men ikke ting han sitter og kikker på daglig..

Han er jo sammen med deg nå, og det er jo en grunn til at han er med deg og ikke henne. Ikke bekymre deg for dette.

Skrevet

Jeg hadde absolutt ikke likt det! Jeg tror ikke mannen min hadde vært dum nok til å ha sånt i hus, men heldigvis så er han ikke sånn som vil det heller.

Skrevet

Jeg ville ikke satt pris på å finne en slik eske. Du kan ikke si at han ikke får lov til det, det er jo noen år av livet han som dere ikke kan nekte for at har eksistert..Men han burde ha gjemt den bedre:)

Skrevet

det var et "brev" der som det bare stod "jeg elsker deg" tusen ganger på over hele arket..mange slike lapper på en måte.. hvorfor må man samle på slikt da? og forlovelsesringen? vi er jo ikke engang forlova:(

han hadde også bilde i lommeboka av henne helt til jeg kjøpte ny lommebok til han med bilde av meg inni..

men ååh, jeg er så sjalu av meg, og det er vondt å tenke på at han har hatt dette med ei anna dame.. og det gjør ikke saken noe bedre at jeg ikke kan fordra henne..av andre grunner.. og så er hun veldig pen...aagh.. flere synspunkter??

HI

Skrevet

Jeg er ikke enig med de 3 første svarene dine iallefall!!

Jeg hadde aldri godtatt at min samboer hadde en "ex eske". no way.

Heldigvis misliker han ex`en sin sterkt og har ikke et eneste bilde av henne, jeg fant et bilde av henne engang for lenge siden...jeg spurte om jeg kunne rive det i stykker.hehe...ja, sa han og snudde seg mot tv en igjen, så han kunne ikke brydd seg mindre:-)

MEN

Hadde han hatt en boks med MINNER , ja da hadde jeg blitt rasende!!!

Samme andre veien, jeg gidder ikke samle på gamle ex ting heller...

Jeg synes du bør be han kvitte seg RASKT med denne boksen, hvis han ikke vil så hadde jeg ant ugler i mosen...!!!!

Jeg hadde brent hele esken jeg.

Skrevet

ja tihi :P han klarte å holde den skjult i 2 år da,hehe..

HI

Skrevet

JO du har rett til å nekte dette. Hvorfor skal han tviholde på minner av eksen? Jeg syns at det er kjempe rart.

Til hi, du er ikke urimelig sjalu. Hadde han syns det var ok om du hadde en sånn boks?

Skrevet

Har han hatt bilde av henne i lommeboken også?

Ja, da hadde jeg iallefall hentet den esken nå med engang og kastet den i boss tønna!!!

Hallo? Hvor dum er samboeren din egentlig?? Lite respekt for deg synes jeg...jeg hadde dumpet han jeg tror jeg.....

Skrevet

hehe, ja jeg har jo veldig lyst å brenne hele eska med alt innhold, men det er jo litt smålig også.. prøver å være litt voksen her, selv om den sjalu fjortissen i meg har lyst fram!!

HI

Skrevet

ja jeg kan jo prøve å snu flisa for han, da skjønner han det sikkert. altså enkelte bilder er jo ok å ha, men mye av dette var litt unødvenig synes jeg.

men du anonym, jeg dumper ikke mannen i mitt liv og faren til barnet mitt av den grunn:)

Skrevet

dette gnager sånn på meg, hva ville dere gjort?

-kaste hele eska uten å si noe til han

-spørre han om han ikke kan kaste den,eller ihvertfall noe av det "verste"

-bare la det hele være, og la det gnage meg i gudene vet hvor lang tid..

HI

Skrevet

Jeg ville ikke rørt eksa noe mer, også ville jeg fortalt at jeg fant eska og ikke skjønner hva han beholder det for...Viktig å lufte følelsene dine, men husk at du ikke kan bestemme at han skal kaste den...

Skrevet

Ikke vits i å bare dumpe esken, for noe av poenget er vel at han skal skjønne selv at den bør kvittes med? Hvis du kaster den så risikerer du også at han blir irritert.

Du får prate med han og forsøke å få han til å forstå hvordan det føles for deg. Og jeg regner med at du vil ha en ordentlig forklaring på hvorfor han i det hele tatt har denne esken? Spør han om han har tid til å snakke med deg om dette, og prøv å hold deg rolig og saklig!

Skrevet

nei jeg kan ikke bestemme at han skal kaste den, men JEG kan jo kaste den, hehe.. stikke litt voodoo-nåler i bildene av henne,haha. eller jeg kan selge den på e-bay;) nei huff,seriøst..jeg klarer ihvertfall ikke tanken på at den er der. og jeg er litt redd for å konfrontere han med det, i tilfelle det starter en krangel eller at han absolutt skal ta vare på den..da blir jeg lei meg.. er det ikke bedre å bare hive hele skiten uten å si noe mer??

HI

Skrevet

jeg har prøvd å få han til å kvitte seg med forlovelsesringen i 2 år nå, og han sier at han skal gjøre det..men det blir aldri gjort.. han sier at det bare er der liksom (det i kjelleren), han bryr seg ikke, det er ingen big deal.. men for meg er det jo det:(

Skrevet

har prata med han om det nå, og han sa at grunnen til at han fortsatt har det er rett og slett at han er en skrotnisse. han skjønnte at det ikke var noe artig for meg å finne. jeg spurte han ydmykt om han ville kaste det og det skal han gjøre:) mye av det som var der visste han ikke engang at han hadde enda. jeg er litt letta nå:)

kan signere med nick denne gangen da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...