niamor Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 lurer på om noen i samme situasjon kan bidra med litt erfaring. har selv en sønn på 7 år som far krever å få se og ha samvær med uten tilsyn noe jeg nekter. nekter ikke far samvær men det må være under trygge forhold da jeg ser at det ikke er det beste for sønnen min å være alene med han.noe far har veldig vanskelig for å forstå. han har jo vært rusfri i 8 uker men snart sprekker han jo. håper jo han klarer det en gang. men han har sprekt flere ganger i løpet av disse 7 årene. Har skuffet sønnen vår flere ganger. prøver å få far til å forstå men nå vil han bare gå til retten. vi var på mekling just. jeg gikk med på et meklingsmøte til men han ville ikke. da er han sannelig ikke mye samarbeidsvillig., veldig fortvila å håper noen er i samme situasjon som meg og kan bidra med noe de vil dele.eller jeg kan bidra med noe. ønsker jo selvfølgelig ikke min værste fiende en situasjon som dette.
happy1 Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Hei Eg har vært i samme situasjon som deg. vår sønn er nå 5 år. Faren har blitt nektet å se han i 1 år, da vår sønn kom tilbake etter helgebesøk og pratet om hasj. Dette er helt uakseptabelt og eg nektet å overlevere han. Har vært mye styr frem og tilbake, og etter at faren nylig var i fengsel så kom han seg. Nå bor vi på samme plass og har annenhver helg ordning. Gutten min sier han helst vil være med meg, men når faren først tar ansvar så prøver eg å tenke på alles beste(og gutten er alltid positiv når eg får han tilbake). Men dette er jo bare min historie. Det kan jo virke som om dere har det mye tøffere, og det kanskje ikkje lar seg gjøre å finne en god løsning på problemet. Ser det er en stund siden du la ut inlegget. Er dere fortsatt i samme situasjon? du må uansett gjøre det som er best for din gutt, og regelrett ikke bry deg om faren om det skader gutten din. Dette vet vi som mødre oftest best(selvfølgelig fins det fedre i samme situasjon). Stol på deg selv i forhold til barnet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå