Gå til innhold

gir dere fisk til beibisene?


kruta78

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har gitt glass med fisk i. tenkte ikke at det var galt, jeg... hva står i den brosjyra vi fikk på hs mon tro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe fisk de ikke skal ha. Husker ikke hvilke..

 

Sessa: om det var barnematglass tror jeg nok det går bra assa;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt laks og ørret og det likte hun kjempegodt. Har laget steinbitt og kveite så snart blir det det til middag og. Jeg tror det er ved mye allergi i fam at man skal være forsiktig med fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tiden skulle man ikke gi fisk eller melk til barn under 1 år, men nå er det jo barnematglass med både fisk og yougurt, så jeg vet ikke helt kjørereglene for tiden jeg.... Det samme gjelder forsåvid sitrusfrukt og honning, det skulle vi heller ikke gi før etter 1 år. Hvordan er det nå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

melk eller yougurt skal ein gje lite av fordi det er lite jern enn f.eks mme. Høyrt ein kan gje sitrusfrukt frå ca 6 mnd dersom ein ammer og det ikkje mykje allergi i fam. Honning skal ein absoulutt ikkje gje barn under 1 år pga eit toksin som kan føre til botulisme. Fisk, røkt og salta kjøtt i små porsjoner pga mykje salt og spinat, rødbeter, fennikel, bladselleri og nesle i små porsjoner pga mykje nitritt. Og sånn trur eg det er no, i alle fall i følge boka "bare barnemat"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har prøvd fiskeboller og det gled rett ned, det var den mest populære middagen hittil.. og hun liker mye mye bedre det vi lager selv enn ferdigmiddag på glass. skjønner henne godt, den smaker jo ikke særlig godt i forhold den ferdigmaten.. pleier å gi tre "deler", en del kjøttpure/fiskepure og to deler grønnsakspure, med litt matolje og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom mor eller far har matallergi skal man være forsiktig med å gi fisk og sitrus, for da er barnet i risiko for å ha/få allergi. dersom ingen av dere er allergiske så er det ingen fare. Jeg gir gutten min både fiskemiddager og appelsin til dessert. Men det er jo alltid greit å være litt obs da. Har også hørt at de som reagerer på fisk tåler gjerne rød fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...