Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 når d skal sove mener jeg, kan dere bare legge de i senga så sovner d? Babyen vår er 3 mnd og ligger en stund før han sovner, sutrer litt men hylskriker ikke. Skal vi la han ligge til han sovner eller ta han opp? lligger fra 5 min til 20 min...
Gjest Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 Sutring er helt vanlig. Jeg plukker ham ikke opp om det bare er litt misfornøyde lyder (jeg tror faktisk ingen unger i verden klarer å sovne uten det:) ) Om det varer lenge klapper jeg ham litt på hodet, kanskje synger en liten sang så han skjønner at jeg er der:)
Slostril Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Gutten min er 4 mnd og sovner "av seg selv" ja. Jeg legger ham i sengen og går ut med en gang. Hender jeg må inn å gi han smokken, men det er sjelden. Jeg hadde ikke tatt han opp pga litt sutring, kanskje gått inn og vist han at jeg var der. Stryk han litt på hodet, si god natt og gå igjen. Skal komme høye lyder fra ham før jeg tar ham opp igjen ja..
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 Ja, det har han gjort fra dag 1, han får flaska si, rett i seng, og da sovner han med en gang, vi har nok vært kjempeheldige. Så jeg har ingen erfaringer eller råd å gi deg.
MammaDilla Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 Så lenge han har tørr bleie og er mett så kan han godt ligge å mase litt for seg selv til han sovner. Jeg ammer min i sengen og så legger jeg han. Noen ganger sovner han med en gang, andre ganger går det en stund. Jeg går kun inn til ham dersom han gråter. Sutring er helt ok. Jeg tar han aldri ut fra soveværelset når han først er kommet i sengen. Da er det kun byssing på værelset.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 17. april 2007 #6 Skrevet 17. april 2007 Fra han var 6 uker har han gjort det ja : ) Får smokken og sovner veldig ofte uten et pip. Noen ganger må vi gi smokk et par ganger, men sjelden noe skriking eller sutring............. Er sååå takknemlig for dette. Legges ved 20 tida hver kveld og er nå 2 mnd : )
Bellen^2 Skrevet 17. april 2007 #7 Skrevet 17. april 2007 Fra han var ca 6 uker har junior sovnet av seg selv. Vi gikk gradvis fra å bysse, til vugging til legging:) Han er nå 3,5 mnd og er litt mer urolig når han legges, men det er kun kreling og litt klaging, ikke noe skriking. Da blir det et par turer inn for å strykke litt og evt. gi smokken, men det tar ikke mer enn ca 20 min.
rødhette* Skrevet 17. april 2007 #8 Skrevet 17. april 2007 Vanligvis sovner han av seg selv ganske fort. Av og til må vi opp et par turer for å gi smokken. Er han overtrøtt før han kommer i seng, må vi kanskje stryke litt på han, sånn at øynene går igjen. Men det er heldigvis ikke ofte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå