Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Jeg har prøvd alt og han bare spytter den ut... vil ikke prøve å suge engang. Er så sliten og vil så gjerne at han tar flaske. Noen råd? Jeg må bruke MME, da det ikke kommer noe når jeg pumper.
mai mammaen til to Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 hvor gammel er babyen da? jeg vet alt om å ha baby som nekter å ta flaske...datteren min har aldri gjort det..så jeg har bare ammet henne... nå i helgen fikk hun prøve tåteflasken igjen..og jammen meg drakk hun av den...men no er hun jo snart 1 år da... vi gav bare opp vi... vi prøvde forskjellige flasker, med mm og med MME , med juice, vann, saft osv..alt for å se om hun drakk av den...men neida... hun bare beit i den..sugde liksom ikke på den i det heletatt..
Bananikakao'n Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Her prøvde vi i gud-vet-hvor-mange måneder..Prøvde store, små, flate, runde osv osv ... Det er bare dessverre sånn at noen barn ikke vil ha flaske. Du skriver ikke noe om alderen til barnet, men kan det være en ide med suttekopp? Det drikker tuppa her av. Ellers kan du jo mate med kopp, da. Og du..fikk heller ikke til å pumpe en dråpe, men å håndmelke derimot, det funka. Var litt slitsomt, men hva gjør man ikke for de små...
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 Han er 6mnd. Fikk dere aldri fri da siden deres ikke tok flaske heller?
Bananikakao'n Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 Det kommer jo ann på hva du mener med fri, da..... Dro aldri vekk i mange timer, nei. Men når hun spiste grøt til kvelden kunne jo pappa gi henne og jeg kunne ta en tur til byen og handle eller sånn. Når han er 6 mnd kan du jo begynne med litt grøt, da.. Og gi vann til. Og prøv med tutekopp du, de til avent med myk tupp er populære her i gården.
selfangerkjerringa Skrevet 17. april 2007 #6 Skrevet 17. april 2007 Prøv å koke tuttene til flaskene ekstra lenge (gjerne en drøy halvtime). Da blir de litt mykere. Et annet tips er å legge gutten til brystet, ha en flaske klar ved siden av, og ta en rask switcharoo fra pupp til flaske før han rekker å tenke seg om. Disse to triksene kombinert gjorde at jenta mi ble tilvent flaske
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #7 Skrevet 17. april 2007 Jeg gir grøt på kvelden... Men 15-30min senere skal han ha melk. Får ikke gitt vann for han tar jo ikke flaske. Tar ikke den non-spill flasken til Avent heller. Kanskje det er bare å gi opp håpet og heller innfinne meg med at jeg ikke får fri på en stund. Skulle gjerne hatt litt fri, dratt ut å spist med venninner uten barn etc.. Men jeg får heller nyte denne tiden. Takk for gode råd, Fredrikstadjenta&Pernille :-)
mammaentiltrulte Skrevet 17. april 2007 #8 Skrevet 17. april 2007 har du prøvd den tommie tippee flaskene som har kommet på markedet? er fler jeg kjenner med baby som nekter flaske som tar den. er formet litt som en pupp tuten.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #9 Skrevet 17. april 2007 Nei, da skal jeg prøve Tommie tippee....
Zupermam Skrevet 17. april 2007 #11 Skrevet 17. april 2007 Min er nå 7 mnd, og har ennå ikke skjønt dette med å drikke fra flaske. Det er denne suginga han ikke fatter. drikkekopp går kjempefint, for der renner det liksom mer ut av seg selv. Nå har jeg klippet et hull i alle tåteflaske-smokkene jeg har, (og jeg har kjøpt ALLE flasker som finnes.) og nå drikker han av de, men hullet er så stort at det kommer ut av seg selv da, dråpevis. ( aner ikke hvorfor jeg ikke gjorde dette før??) ... men nå er han så stor at han har begynt å trappe ned på melka, har på vann nå da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå