Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fælt tema, men jeg er i overkant engstelig og tenker mye på det.....

Det som skjer er jo at barna slutter å puste. Blir man anbefalt å la barna sove på ryggen fordi de kan få ansiktet ned i madrassen og ikke få puste? Eller slutter de å puste selv om de fysisk ikke får ansiktet dekket til? Jeg lurer fordi minsten her er liker så godt å sove på magen når vi har han på fanget, men jeg prøver å unngå det hvis det er økt risiko for å slutte å puste.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har nok med det at de kan begrave ansiktet i madrassen og ikk efå snudd seg ja. Lillemann herihuset liker også å sove på magen oppå oss og så lenge vi er våkne og får snudd ham om det skulle se ut til å gå galt er det nok i orden:)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Sover han på fanget så går det helt greit...dere kjenner jo hvis det skjer noe.

Skrevet

Jeg har hørt to grunner, den ene er at de ligger med fjeset så pass nedover at de ikke får trukket inn nu oksygen,men kun den lufta de nettopp åusta ut og den er okygenfattig,(eller noe sånt er ikke så flink på sånt)

den andre er at skjelletet deres er enda så mykt, så ribbeina blir klemt innover...

Jeg lar min sove på magen på fanget mitt når jeg er våken..

Skrevet

I såfall skulle ribbena blitt klemt innover når de ligger på rygg også:) så det har nok ikke noe å si

Skrevet

Fagfolk vet ikke hvorfor barn dør i krybbedød. Dersom det var på grunn av ribbeina som var for "myke" ville de sett det på obduksjon. Jeg personlig tror ikke det er forsket nok på dette. Jeg tror det er en stor sammenheng mellom røyking og overoppheting, og tror dette er farligere enn å la barnet ligge på magen. Vi har dessverre mageunge, og har måtte la han ligge på magen lenge for at han skal få sove. Er veldig opptatt av at han ikke skal bli for varm da, og ingen røyker i nærheten av han.

LL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...