Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 datteren min på 11 mnd har spydd mye i dag og igår...får ikke i henne noe mat eller noe... hun drikke litt mm men ikke nok..bleiene er tørre... jeg tenkte på om hun fikk en slurk cola...tror dere det hjelper på henne? det er jo sånn som hjelper når man er kvalm... men så er det jo det at hun ikke skal ha brus da..og iallefall ikke c ola...men er helt desperat her
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 Tror ikke jeg hadde gjort det. Og om du skulle velge å gjøre det, pass på å riste ut kullsyren først!
Big mama;) Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 Heisann:) Jeg tror ikke det gjør noe om du gir henne litt cola nå når hun e syk..du skal jo ikke gi henne det hver dag... nei gi lille pia di litt cola mener nå jeg:) go bedring til henne
2nj♥ Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 Hva med å prøve eplejuice blandet med litt farris? Tror det er bedre enn cola.....
2gullunger Skrevet 17. april 2007 #6 Skrevet 17. april 2007 Da er det mye bedre å gi blåbær saft eller eplemost blandet med litt farris (tror det er halvblanding) Dette er mye bedre for den lille. Kan også gi avkok av gulrot ( tror oppskriften står på råd mot diare på denne siden) ( cola inneholder mye sukker som kan gjøre diaren verre)
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #7 Skrevet 17. april 2007 har jo selvfølgelig prøvd å gi henne alt annet å drikke..hun har fått vann, eplejuce, saft osv...
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #8 Skrevet 17. april 2007 eplejuice med farris hørtes lurt ut...skal få sambo til å kjøpe det etterpå....
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #10 Skrevet 17. april 2007 takk for det.. ja jeg tror jeg prøver å gi henne litt jeg .. skal ta å riste den litt sånn at hun ikke får for mye kullsyre i seg
Bananikakao'n Skrevet 17. april 2007 #11 Skrevet 17. april 2007 Det er visst bare en myte at doven cola hjelper mot kvalme.. Derimot er det veldig bra med eplemost og farris for det inneholder mye mineraler og roer magen så kanskje hun klarer å beholde det. God bedring..
Happy Ignorant Skrevet 17. april 2007 #12 Skrevet 17. april 2007 Farris blandet med eplejuice (eller eplemost) skal være det helt ideelle å starte med for å få de til å drikke, oppta næring og slutte å spy opp alt. Ble det fortalt av en lege jeg var hos med diarèviruset til jenta vår. Gi det på skje om hun ikke vil drikke. Du MÅ få i ungen drikke! Ville ringt legen i morgen om bleiene er tørre.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #13 Skrevet 17. april 2007 ja skal få sambo til å kjøpe farris etterpå... hun fikk litt cola no..smattet det i seg..hehe... men fikk bare to små slurker da.... takk for svar folkens..
Gjest Skrevet 17. april 2007 #14 Skrevet 17. april 2007 Cola ble tidligere anbefalt på grunn av at det har de rette saltene og litt sukker er bra for en som ikke får i seg mat. Nå gjør farris og eplemost samme nytta så det blir en smakssak.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 17. april 2007 #15 Skrevet 17. april 2007 Tror ikke at jeg hadde gjort det,hadde jeg vært redd for at hun ikke fikk nok væske,hadde jeg tatt kontakt med lege.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #16 Skrevet 17. april 2007 er ikke det at hun skal drikke mye cola for å få i seg veske..men mener det skulle hjellpe på kvalme osv..sånn at hun ikke spyr opp når hun får melk etterpå..... hi
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #17 Skrevet 17. april 2007 da jenta mi kastet opp anbefalte legen meg å gi doven cola... er kjempefint hvis hun drikker det..
~mamma~ Skrevet 17. april 2007 #18 Skrevet 17. april 2007 For en stund siden snakket de om dette på God morge Norge. Er det ikke Nina Misvær hun helsesøstera heter? Hun sa at det var en myte at det hjelper med cola. Farris og eplemost, var hennes råd. (Slik flere ovenfor har skrevet.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå