Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 -Er så blakk. Vet ikke å skaffe penger. Jeg sulter ikke for jeg har en del suppeposer og knekkebrød. Har orden på økonomien og sløser ikke på noe, men har bare så utrolig dårlig råd. Hva skal man gjøre, når det enste man tenker på er alt man burde ha kjøpt inn, men som det ikke finnes penger til, verken nytt eller brukt......
minime<3 in belly Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 Jobber du? Jeg bare tenker om du jobber så kan det jo ikke være så lenge til neste utbetaling liksom, men for å snakke om egen erfaring så har jeg et kreditkort som jeg handler på om jeg kommer over "kupp" med hensyn til baby`n. Fikk handlet et sinnsykt billig barnesete her for noen uker siden og det hadde jeg ikke hatt mulighet til om jeg ikke hadde hatt det kortet. Så om man har fast inntekt og vet at penger kommer inn så er det bare å skaffe seg et slikt kort... www.gebyrfri.no Veldig fornøyd med det kortet jeg. Null årsgebyr og greier.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Ja ikke så dumt det kortet, men jeg jobber 150% nesten, men har så mye gjeld at jeg betaler meg ihjæl. Ikke meninga å syte , men lønna kommer neste uke, men blir så raskt tomt igjen...
kleika Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 hejsa prøv finn.no der fikk vi mye gratis og billigt til førstemand vi havde nemli osse veldig dårlig råd dengang,utstyret behøver virkelig ikke være det nyeste eller flotteste glæder mig til at kjøpe mye nytt denne gang,men sidste gang kjøpte vi feks hans barnevogn for 100 kr og den var helt fin
*MeA* Skrevet 18. april 2007 #5 Skrevet 18. april 2007 Når vi fikk førstemann kom hun 4 uker før tida. Hun var bare 46cm så vi mangla klær i str 50. Sa at vi manglet klær i str 50 og sa til mamma at siden vi manglet klær så var det bare å vaske det på forfånd for vi kom ikke til å bytte noe. Og du får garantert masse klær i forbindelse med fødselen... Det finnes ellers massevis at utstyr som du ikke trenger. La babyen sove i dypbaggen i steden for vugge. Sprinkelseng trenger en ikke før etter 3-5 mnd. Kjøp en oppblåsbar stellematte på IKEA til 59,-. Den brukte vi, og den kommer vi til å bruke den igjen. Vi la den på vaskemaskinen i begynnelsen for da hadde vi ikke stellebord. Denne gangen vurderer jeg å droppe stellebordet (som nå er stua vekk) og bare ligge den på gulvet. Ønsk deg ting til babyen både til jul og bursdag og evt dåp. Hva med å arve/låne av kjente? Vi har lånt vugge, sprinkelseng, voksipose og lekegrind. Meld deg inn i liberoklubben og så får du ikke bare bleieprøver, men også litt leker som var veldig populære. (ta i mot velkomstpakke fra Go' boken og meld deg ut med en gang så får du enda mer...) Håper dette var noen tips så du slipper å bekymre deg for mye. Husk at det faktisk ikke er så vanvittig mye du trenger av klær og utstyr til nyfødte!
Fabelaktiv Skrevet 18. april 2007 #6 Skrevet 18. april 2007 Det går an å gå på sosialkontoret for hjelp.. var der en gang for mange år siden og da fikk jeg hjelp.. vet ikke hva kriteriene er, men da haddde jeg akkurat flyttet og fått meg jobb og det var 1 mnd til lønn.. bedre husker jeg ikke en venninne av meg brukte i mange år en sosial medarbeider (eller hva det heter) som økonomisk rådgiver - hun "fikk" han på kommunen (det var gratis) - han hjalp til med å legge opp forbruket hennes fornuftig og prøvde å samle lånene hennes og utsette betalinger osv - laget en langtidsplan med andre ord.. kanskje det er en ide? Håper det ordner seg - ikke moro å være blakk
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 18. april 2007 #7 Skrevet 18. april 2007 Hei! jeg har hørt om gjeldsordning som de forskjellige kommunene har. Da hjelper de deg til å avtale fornuftige avbetalingsplaner slik at du har nok til å leve for. Sjekk med din kommune, kansje hjelpe ikke er langt unna, så slipper lommeboken å være tom lenge før lønnen kommer. Og hele lønnen går ikke til gjeld. Lykke til videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå