phantomet Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Idag har Måka vært hos fastlegen igjen for vaksine. Helt presis ble vi kallt inn på kontoret.Som alle de tidligere gangene kom det ikke særlig kny fra gutten da han ble stukket i låret. Da stikkingen var unnagjort spurte jeg legen, mens han drev og noterte i journalen om jeg kunne spørre ham om noe helt annet, eller om jeg burde bestille ny time for å spørre om noe som gjaldt mammaen... Han synes jeg bare skulle benytte meg av annledningen, så da fortalte jeg ham at jeg lurte på om stoffskiftet eller hormonene mine var i ulage etter graviditet, fødsel og våkenetter i 7 måneder... Og at dette kunne forklare at jeg ikke klarer å gå ned i vekt, er plaget med vann i kroppen, er konstant trett og litt tung til sinns i perioder... Han mente at det ikke var usannsynlig og burde ihvertfall sjekkes, og foreslo at vi like så godt skulle ta noen prøver når jeg først var der... Så nå har jeg blitt tappet for endel blod, og legen ville bare ha betalt for selve prøven ikke for konseltasjonen...og får resultatene presentert ved neste vaksinering om litt over en uke.... Jeg er så imponert over engasjementet, oppfølgingen og tilstedeværelsen som legen viser... Å så glad jeg er for at jeg valgte å bytte fastlege da jeg gjorde det!! Nok en gang viser han seg fra sin aller beste side!!!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 Hvis du har verdens beste fastlege,må vi ha samme fastlege*ler*
Attpåklatten :-)™ Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Og tydeligvis den samme som meg;-) Bare det at min er kvinnelig da:-) For noen mnd siden, så skrev jeg nesten identisk innlegg vedr "symptomer" som deg phantomet, gikk ikke ned i vekt, vann i kroppen, trett og humørsvingniner de luxe. Tok også masse blodprøver hvor blant annet stoffskiftet ble sjekket. Stoffskiftet var helt flott det, men min lege kunne fortelle meg at vi modne og nybakte, ofte sliter mer og i lengre tid enn de yngre med å komme tilbake på plass i kropp og sinn. Helt naturlig fortalte hun, og mente at jeg burde gi det litt mer tid og ikke forvente så mye det første året. Det handler mye om hormoner og at ting tar litt lengre tid jo eldre vi er. Vi ble enige om at jeg skulle prøve p-ringen for å prøve å stabilisere humørsvingninger og div andre plager, og jammen har det hjulpet godt:-) Jeg er i utgangspunktet fullstendig "allergisk" mot hormonpreparater, da jeg har dårlig erfaring, og etter egen mening nok hormoner;-) Men P-ringen utsondrer mye mindre enn f eks p-piller og virker mer lokalt enn p-piller. Har fått betraktelig jevnere psyke/humør, tror faktisk ikke de jeg bor sammen med merker på meg lenger når det er "tida" og jeg har sakte men sikkert begynt å gå litt ned i vekt, selv om jeg koser meg like mye som før, hvilket jeg aldri kommer til å slutte med;-)) Så om de ikke finner noe med stoffskiftet ditt, så tenk på det jeg har nevnt her:-)) I know the feeling my friend!
Superlis Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 Skummelt dette her,kjenner helt igjen det dere skriver om her,godt og høre at det ikke bare er meg. Men jeg har enda ikke vært hos lege etter at jeg fikk Mort,skulle vært,men,men..... Jeg har jo dere,da trenger jeg jo ikke lege,lider vel av det samme...tror jeg:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå