mirremamma Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 er d mange som har negative erfaringer med denne? tenker på å kjøpe en...men den er jo ganske dyr,og hvis den ikke er bra.... skal reise til spania i september med lille jenta vår og da er hun ca 4,5mnd og da vil denne være go å ha...
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 Vi har fått anbefalt denne av flere vennepar og skal kjøpe den. Finnes i to prisklasser, da. En med ekstra støtte i ryggen (hos den som bærer)
2småkrapyl Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Jeg har Baby Bjørn bæresele fra forrige barn og brukte den ganske mye. Kjempefin å bruke hjemme hvis du får en unge som trenger å være mye nær kroppen din...da får du gjort noe annet enn å bare bære eller sitte og kose hele dagen. Den har ikke så veldig bra støtte for nakken for helt nyfødte, men da er det kanskje ikke så mye annet du gjør enn å kose med babyen allikevel. Den anbefales i alle fall fra meg. (også litt "sporty" type så kanskje mannen gidder å bruke den også. Min mann ville neppe ha knytt på seg et sånt sjal tror jeg...)
*Mustang Sally* Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 Nei, nei....skal du ha noe av den enkle typen som er bra for deg og barnet og som er billigere. Så gå for en ergo eller mt. Da sitter barnet ergonomisk riktig. Hvis ikke har du MT som jeg sverger til, sjal og slynge. www.tettinntil.com. = bæreforum www.alveslottet.no = patapum www.babyslynga.no = ergo I en baby bjørn så henger babyen med ryggen godt plassert på rompa/bekkenet. Noe som sier seg selv ikke er bra.
Fire småtroll Skrevet 17. april 2007 #6 Skrevet 17. april 2007 Er nok ikke noe særlig for helt nyfødte, men når barnet er blitt 4,5mnd er den helt topp. Jeg brrukte aldri vår noe særlig, for jeg fikk vondt i nakken og ryggen, men mannen min brukte den masse. Lillegutt var alltid veldig grinete og slitsom på ettermiddagen, men når han fikk henge på pappas mage når han laget middag var alt helt topp!
**My little Miss drama and I** Skrevet 17. april 2007 #7 Skrevet 17. april 2007 Fikk høre negativt om den av noen venner, gjorde fort vondt i ryggen etc.. men det er jo litt forskjellig da.. litt kjipt å bruke masse penger åsså tilfredstiller den ikke dine behov... Vanskelig det der.. vi blir ikke å kjøpe den, men som sagt alle er forskjellig;-)
*Mustang Sally* Skrevet 17. april 2007 #8 Skrevet 17. april 2007 Barn liker jo somregel å bli bært tetinntil så det er jo ikke noe rart de smiler i bb. men det er ikke noe bra for de fordet.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 17. april 2007 #9 Skrevet 17. april 2007 Tja, ta en titt her i tråden "Hva kjøpte du som du angrer på/ har brukt utrolig lite" .. http://www.dinbaby.com/forum/thread/8665592 Vi har kjøpt bæresjal. Billigere og bedre, både for babyen og for den som bærer. Skal også bruke Mei Tai etterhvert som babyen blir noen mnd. Mei Tai er jo endel enklere å knytte på seg, i tilfelle sjal virker litt knotete. Har forresten lest veldig mange som er misfornøyd med babybjørn-selen. Babyen skal ikke sitte i den før h*n er minst 3-4 mnd, og da begynner babyen å bli så tung at det blir vondt for den som bærer, pga måten babybjørn-selen er designet.
Trillet Skrevet 17. april 2007 #10 Skrevet 17. april 2007 Jeg har en venninne som jobber på barneutstyrsbutikk.. Hun sier at babybjørn er absolutt det beste alternativet fordi den gir best støtte til babyen samtidig som den er bra for deg som skal bære. Særlig hvis du kjøper den med ekstra reim som gjør at du bæreer mer med hoftene i stedet for skuldrene..... Pluss at man kunne hvist bruke den ganske lenge...
pipp 07.05.07 Skrevet 17. april 2007 #11 Skrevet 17. april 2007 Hei hei! Jeg har brukt baby-bjørn til to av barna mine og den har vært kjempekjekk!! Utrolig hvor mye man fikk gjort selv om barna var våkne og ville ha både kontakt med mamma/pappa, samtidig som de blir stimulert litt når de får sitte å se seg rundt. Jeg var iallfall kjempefornøyd med min og kommer til å bruke den til nestemann også!! =)
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 17. april 2007 #12 Skrevet 17. april 2007 Jeg brukte babybjørn masse på datteren min, og kommer til å ta den i bruk denne gangen også. Fungerte helt fantastisk for oss!! Pappa'n bar også litt, og synes den var grei:) Har ikke prøvd andre bæreanordninger, men tror Babybjørn er god å sitte i for baby, men selvfølgelig ikke for tidlig, og ikke for lenge.
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 17. april 2007 #13 Skrevet 17. april 2007 Ikke kjøp slik. Gå heller for slik slynge/sele... Hilsen 4 barns mor
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 17. april 2007 #14 Skrevet 17. april 2007 Vi var veldig fornøyde med den vi hadde til forrigemann, og brukte den masse. Har "oppgradert" til en nyere versjon nå med bedre støtte for ryggen; regner med å bruke den også masse.
Gjest Skrevet 17. april 2007 #15 Skrevet 17. april 2007 For all del ikke finn på å kjøp baby bjørn! Jeg gjorde det og følte babyen hang og dinglet... helt grusomt Nå har jeg kjøpt meg en mei tai og det vil jeg MYE heller anbefale!!! DA er babyen helt tett inntil deg og har riktig stilling slik at babyen ikke belaster feil.. dvs får riktig støtte og ikke sitter og belaster ryggen...
*Mustang Sally* Skrevet 17. april 2007 #16 Skrevet 17. april 2007 Jeg syns det er ille at så mange her anbefaler baby bjørn fordi den var kjekk å bruke. Tenker dee ikke på disse barna som må henge der og ødelegge ryggen sin???
Forskeren Skrevet 17. april 2007 #17 Skrevet 17. april 2007 Nei til Baby Bjørn, ja til Ergo bæresele eller slynger/sjal (har ikke så mye erfaring med sistnevnte ennå). BabyBjørn er tung å bære i lengden for den voksne og er også uheldig å sitte lenge i for barnet. Andre bæretøy, f.eks Ergo/Mei Tai sitter barnet gunstig med hoftene og du kan bære på ryggen, noe som er mye bedre.
Forskeren Skrevet 17. april 2007 #18 Skrevet 17. april 2007 Har forresten hatt begge utgavene av BabyBjørn, og den som heter active er jo hakket bedre for den som bærer i og med at det er støtte i korsryggen, men barnet har fortsatt den samme hengende stillingen.
mirremamma Skrevet 17. april 2007 Forfatter #19 Skrevet 17. april 2007 takk for mange svar...men ble ikke nå klokere...kanskje spørre jordmor i morgen på kontroll... men hvorfor selger de den hvis den ikke er bra?
moccan Skrevet 17. april 2007 #20 Skrevet 17. april 2007 Nei, nei og atter nei....nei nei nei.....hehe Neida jeg skal ikke være spydig. Men den er ikke bra for barnets hofter. En baby skal ikke henge og slenge med bena. I værste fall kan det føre til hofteleddsdysplasi. Snakker faktisk av erfaring. Jeg bruker sjal på 5,5 meter og en annen med ring. Barnet ligger godt og riktig med ben og rygg. Måtte bruke litt tid på å lære meg knyteteknikker men det var absolutt verdt det. Venter nå min tredje og gleder meg til å bruke sjal. Du kommer også mye nærere med sjal enn med babybjørn. Barnet kan ligge å høre på hjerteslagene dine.............. Lykke til!!!
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 18. april 2007 #21 Skrevet 18. april 2007 Har arvet en Babybjørn. Likte ikke så godt å bruke den, men den var nesten uunværlig når vi skulle på hytta. Et stykke å gå uten bilvei, greit å ha noe ekstra støtte tilfelle man skulle ramle eller noe. Men ellers er den omtrent ikke brukt. Tror ikke jeg ville trivdes med sjal heller, så kommer ikke til å kjøpe det. I hvertfall klarer du deg nok helt fint uten!
*Mustang Sally* Skrevet 18. april 2007 #22 Skrevet 18. april 2007 De selger den fordi det er et produkt som blir solgt. De tjener penger på babay bjørn og andre like seler. Samme som gåstol og hoppeseler. Vil ikke si at de er bra for babyen fordet.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #23 Skrevet 18. april 2007 det kan nå ikke være såååå fryktelig ille med babybjørn da??? Alle bruker jo det, bare se på kjøpesentrer, det er babybjørn folk bruker.
Bergene Skrevet 18. april 2007 #24 Skrevet 18. april 2007 Vi har kjøpt babybjørn akctive, håper vi blir fornøyd. Går en del turer i skogen og da er det greit å ha noe å bære babyen i =). Blir jo litt bekymret når jeg leser her hvor farlig det er for babyens rygg og hofter da, huff, men nå har nå vi kjøpt det, så får ta sjansen på at det ikke er så grusomt en gang i blandt =).
*Mustang Sally* Skrevet 18. april 2007 #25 Skrevet 18. april 2007 Det er vel mest for at folk ikke vet at det er andre alternativer. Ta med en baby bjørn til en fysioterapeut så kan du jo høre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå