Gå til innhold

valgfriheten mellom jordmor og lege

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg begynte hos legen i begynnelsen, og så tenkte jeg at jeg ville prøve jordmora her. Var ikke det tilbudet sist jeg skulle ha å da.

Men etter to kontroller med henne har jeg fått henne langt oppi halsen. og etter flere andres uttalelser så har de det også. til og med legekontoret forstår...uten å si det rett ut.

men problemet er jo at legen jeg går hos, fastlegen min er ikke helt inne på oss gravide kjerringer, og jeg blir jo litt forvirra av han da. men kjempekoselig og veldig nøye, men han gjør meg vel mer nervøs enn jeg burde pga sin egen usikkerhet :-) men det er jo litt søtt også da egentlig hehe.

så kommer problemet. nå er jeg på slutten og ønsker svar på så mye, øsnker å finne ut om modningen har fortsatt og åpningen har utvidet seg osv. men jeg klarer jo ikke jormora, og legen "kan det ikke".

sitter jo her å leser masse da, og det er mange fornuftige svar og masse diskusjoner om tema som alle lurer på. men av og til føler jeg at jeg skulle snakka med en jordmor. og jeg kan liksom ikke ringe sykehuset vel??

har ringt for et spørsmål og de var sååå hyggelige, men jeg føler mer behov for en liten sjekk....

jeg er vel bare overnervøs, men hadde en styrtfødsel, med full åpning uten rier og rett på pressriene da jeg våknet sist...og nå har jeg også på samme måte som da..masse rier. hadde kortere livmorhals og en finger åpning sist gang på sjekk...sukk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å si at det er 16 år siden om 8 dager sist gang da ;-)

Skrevet

Kan du ikke spørre legen om du kan få gå til en kvinnelig lege evt på samme legekontor, eller en som "kan" dette akkurat nå mot slutten??

Jeg føler også at jordmor kan tingene bedre enn legen, selv om hun er kvinne og har født barn selv...og har derfor gått mest til jordmor. Er det ikke flere enn en jordmor å velge i der du bor??

Jeg har gått til to forskjellige på min helsestasjon, bare fordi det har passet best med timene som var ledige. Du kan jo spørre kontordamen (hvis det er noen) om å få gå til en annen jordmor uten å måtte legge ut så mye om hvorfor.

Skrevet

neida her erkun ei jordmor og ikke andre å velge i i den kategorien. klart jeg kan velge andre leger, men syns det er ekkelt når jeg går hos fastlegen. og vi bor på et lite sted da. og han er jo veldig grei da..men bare at han ikke er helt inne på de kvinnegreiene som fødsel :-)

kansje jeg kan spørre han i morgen da jeg skal inn igjen om han ikke kan hente en kvinnelig lege som kan kjenne. da blir det liksom ikke at jeg tviler på han, men at jeg ønsker en kvinne som skal kjenne der inne :-)

Skrevet

Har du langt til sykehus? Det er jo mulig å gå til kontroll der også hvis det er helt krise.. Jordmora mi blir sykemeldt 4 uker før jeg har termin, og hun ordnet det slik at jeg får gå på kontroll på sykehuset..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...