snuppetupp 07.02.07+09.02.08 Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Dattera mi er 3 mnd idag... har tenkt å tegne avtrykk av foten og hendene idag.. og jeg tar masse bilder... og jeg sparer på navelen som har falt av.... Hva sparer dere på???? fixer og mekker dere noe...???? Jeg vil få med meg ting, tiden flyr jo, og kommer jo aldri tilbake... Og søstera mi har laget en tøydukke til henne, som vi skal spare på.. Tips, råd.... så kan vi andre som ikke er så oppfinsomme, gjøre det også...
Lindis har blitt stolt mamma.. Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 jag försöker oxå ta en massa bilder och så... men idag har jag köpt en jättesöt anne geddes dagbok för 2007 som jag tänkt skriva upp allt nytt som händer dag för dag!
Mamma_Til_Adine & Mille Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Lager album hvor jeg klipper og limer inn alt mulig. Fra navlestumpen til hår Også skriver jeg dagbok fra dag til dag
smakk Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 - Vesla mi ble født 13. mai og jeg har tatt bilde av henne den 13. hver måned, så det blir en side i babyalbumet med utviklingen måned for måned fra dagen hun ble født til hun er 1 år. - Klippet av litt hår på sykehuset som jeg har spart. Veldig glad jeg gjorde det nå, hun hadde helt mørkt hår når hun ble født, men allerede ved 4 mnd alder var hun helt lys blond. - Tok fot og håndavtrykk når hun var en måned. - Jeg har en eske som jeg putter forskjellige ting i etterhvert. Der har jeg/skal jeg ha den minste bodyen og kjolen hun har hatt, den første smokken hennes,de første skoene hennes, figuren fra dåpskaken, brev og bursdagskort, tegninger hun lager, første tannen hun mister osv. Dette skal etterhvert over i en kiste etter hennes oldemor, tenkte hun skal få den når hun fyller 18 år. Tar dere virkelig vare på den inntørkede navlestumpen? Der går grensa for meg gitt, det syntes jeg bare var ekkelt.. Men det er meg. Ellers tar jeg selvfølgelig masse bilder og prøver å få inn i album fortløpende.
rødhette* Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 Jeg tar også bilder av lillegutt den 12. hver måned, da han ble født den 12. januar (Men det er en side i babykrøniken der man skal lime inn bilde når de er 1 mnd, 2 mnd, osv. Syns det er morsomt å ha akku på dagen, så det blir nøyaktig én måned mellom hvert bilde. Har enda ikke klippet av hår, men tror jammen jeg skal klippe av en liten lokk etterpå, i tilfelle fargen forandrer seg Tok hånd- og fotavtrykk når han var noen uker gammel, jeg også. Har en eske der jeg har limt på printa bilder av han, som jeg samler alle kortene hans i. Foreløpig er det kortene vi fikk da han ble født, og kortene han fikk til dåpen sin. Men likte det med å samle minste bodyen og sånt, ha litt ting og tang oppi også.. Har tatt vare på en av rosene fra dåpen hans (kjøpte hvite roser og farga blå) som jeg har tørka, den kunne jo vært oppi der.. Har selv ingen klær igjen fra da jeg var lita, dessverre.. Så lurt å ta vare på én body f.eks. Og må si meg enig i det med navlestumpen.. Den gikk rett i søpla her, og det angrer jeg ikke på. Syns den bare var ekkel, jeg....
snurkle Skrevet 17. april 2007 #6 Skrevet 17. april 2007 Ææææææsj, spare på navlestumpen og putte i album?!! Det er skikkelig ekkelt! Kunne forresten ikke spart på den om jeg ville heller. Når den løsnet falt den i gulvet og katta kom som et skudd, rappa den og løp ut. Det var det siste jeg så til den.. Urk..
LisaColli Skrevet 17. april 2007 #7 Skrevet 17. april 2007 ja enig, det var litt ekkelt med navlestump da jeg tar bilder bare jeg, tenkte å ta fot/hånd avtrykk. har også en baby-bok. skal kjøpe videokamera snart.
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 17. april 2007 #8 Skrevet 17. april 2007 Navelstumpen er kastet den ja....Ughh...Den var ekkel!! Liker den nye gode mye bedre:) Vi tar bilder og...MASSSSEEEE BILDDEEEEER!!!! (litt FOR mange og....hihi).... Jeg lager egne album. Klipper og limer..Ganske koselig:) Så hittil har vi første hårstumpen fra nakken hans... Og håret etter hans første hårklipp:) (han er kun 3 mndr hihi...)... Fot og håndavtrykk i en ramme vi bestillte. Så har venninnen min tatt masse bilder av oss da han var 1 mnd. Sånne "naken"bilder i sorthvitt. Hun er fotograf. Ellers så har vi ikke så mye ennå Men gleder oss til mer....
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 17. april 2007 #9 Skrevet 17. april 2007 Glemte å skrive at vi skal kjøpe en fin kiste som vi skal legge masse ting oppi. Som feks favorittpysjen, favorittsmokken, hårbørsten, tenner, favorittleka osv... Litt morro å ha når han blir eldre:)
Linda og lille Oskar Skrevet 17. april 2007 #10 Skrevet 17. april 2007 Navlestumpen kastet vi med en gang, ville aldri gjemt på den. Men har spart på armbåndet fra sykehuset, lappen som var på senga/trallen til lillegutt på sykehuset, bilde som var i avisen, tatt avtrykk av føtter og hender.. og massemasse bilder:)
Gjest Skrevet 17. april 2007 #11 Skrevet 17. april 2007 Vi filmer og tar bilder (nesten hver dag, hehe). Jeg har laget scrap-album siden jeg gikk på ungdomsskolen, og gjør d fortsatt, så der går jo bildene inn, med datoer og tekst til hvert bilde. Så har han et eget album, eller sånn bok da, fra 0-5 år. Så har jeg en babyblå bok med linjer der jeg skriver hver gang det er noe spesielt med han som skjer, noe morsomt, eller noe jeg bare vil huske datoen på (eks første gang han lo til meg). Så har jeg skrevet i gravid-bok fra første dagen jeg fant ut jeg ble gravid, og tatt bilder hver uke av den voksende magen. UL bilder oxo. Så har jeg to kjempeskjønne baby-blå bokser med lokk, hvor jeg putter oppi minner underveis (fødselshistorien, fotavstøpning, de to første smokkene, de første sokkene (siden de ble kjøpt i en skjønn boks, med små plastben oppi til å putte sokkene på slik at man ser dem slik de var på beina hans), en ubrukt bleie av den minste sorten, som han brukte den første tiden. Alle korta fra sykehuset etc. Så ja, jeg lager minner ;P Vurderte navlestumpen i et sekund eller to oxo (jeg er ekstrem, hehe) men den gikk i søpla! Syns det ble litt vel på grensa, hihi
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #12 Skrevet 17. april 2007 Datteren min er 18 mnd nå (så hører egentlig ikke til her) men jeg har spart på minner fra sykehuset (armbånd, lappen som hang på sengen, osv) og diverse fra dåpen (tørket blomster, kort, osv) hårlokk, og til nå er det vel opp i 15 000 bilder.. ja, jeg sparer på masse rart er så koselig å ha i ettertid!
Gjest Skrevet 17. april 2007 #13 Skrevet 17. april 2007 Navle stumpen gikk rett i bosset her...ASJ!!!:-( Men ellers så har jeg en boks der jeg samler på alt mulig: hånd-armbåndet fra sykehuset,fødselpapirer,navneskiltet på sykehusvogna,kort,kakepynten fra dåpen,masse UL bilder,bilder av meg og pappaen,en dagbok fra graviteten....ellers har jeg en egen babybok som jeg skriver utvikling i hver måned, masse blider, første jul/påske/sommer osv......selvfølgelig samler jeg på alle klærne også, de legger jeg pent i esker på loftet:-))))) Elsker å samle på ting!!!!!
Gjest Skrevet 17. april 2007 #14 Skrevet 17. april 2007 og selvfølgelig fo/hånd avtrykk- 9 uker-11uker-4mnd og 5 mnd:-)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #16 Skrevet 18. april 2007 Har tatt vare på avisene fra dagen han ble født (lokal og riks). Tenkte å spare på ett julekort fra hvert år.. Har beholdt ett takkekort fra fødsel og ett fra dåpen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå